Gå til innhold

turbo på 325i

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr.X

Har solgt bilen uten at det ble montert turbo på den, fant ut at bmw var ikke noe og satse på..;)

Funnet ut noe jeg kan ta med meg?

Hvilken 325 motor er bra å bruke? Noen spesiell årsmodeller? Hvor mye kan man lade uten å gjøre inngrep i motoren?

Hva trengs?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

ikke vis du henter den i tyskland + at da kan du bruke bilen mens du bygger ny motoren..;)

Vel. Om motoren min er gåen, så kan jeg ikke bruke bilen i mellomtiden. Dessuten er jeg klar for m20b25 fra 88 eller seinere med turbo, ic, tilleggssprut osv.. ca 250hk.. Det blir ikke så dyrt. Dessuten har jeg kanskje folk til å gjøre det for meg. Så da er det realistisk!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Snu manifoilden... Er det bare å putte den på oppned og så lage til et adapter?

Vil ikke utgangen på manifoilden da komme rimelig høyt opp + at du skal sette et adapter oppå der + en snurbo oppå der igjenn?

Er det noen som har bilder av et slikt bygge?

Kan du forklare hva du gjorde Asim?

Darkie

Darkie

Toyota MR2 '92

BMW 325i '89 (4sale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksoshullene vil ikke passe så fint overens med toppen om du bare snur manifoldene. Derfor må du ha en spacerplate mellom topp og mainfolder for å få en jevn og fin overgang.

Adapterene lager du veldig kort, så da kommer ikke turbo så høyt opp.

Tror det er bedre å sveise på en adapter slik at manifoldene er orginal og trekket røret opp igjen, slik at turboen kommer ved siden av toppen sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider