danielroising Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Hei! Hadde tidligere en 89 mod. Opel Omega 2,0 LS som måtte vrakes pga mye rust og annet drit etter 330000 på telleren. -Uvansett lurer jeg på om det var diffbrems/sperre på denne bilen (orginalt), torsen diff eller diffbrems/sperre, eller ikke noe diffbrems/sperre i det hele tatt.??? Synes uvansett at bilen var grei og kontrollert å ligge bredt med (på vinteren). -Stemmer det at det er lettere å ligge bredt på vinteren med diffbrems enn uten...og hva er best av vanelig diffbrems og torsen differensial?? Håper noen kan gidde å svare dA JEG lurer veldig på det overstående...har hørt mye foskjellig om diffbrems...så jeg er litt forvirra! Hilsen DaNIEL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Har enda ikke kommet over noen 2.0 som har hatt diffbrems. Men der er jo uavhengig hjuloppheng, så sånn sett så spinner den likere på hjulene enn stiv aksel uten sperre. Det er nok lettere å "ligge breit" med brems ja. Uten så kan gjerne bare det ene hjulet spinne og det andre slipper ikke. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 og hadde det mot formodning vært diffbrems på den, så hadde det nok vært lamell-brems ja. torsen og lamell har begge fordeler/ulemper vansklig og si hvem som er best. hver til sitt bruk! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielroising Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Hei Retro og alle andre! Kan du kort forklare forskjell på torsen og lamell?? Hvilken er best til fremkommelighet, breisladder på vinteren osv?? Hvilken er "sterkest" og blir lammelene slitt etterhvert? Hvor lang levetid? Andre fordeler/ulemper med torsen/lamell?? Hilsen daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg