Gå til innhold

volvo 245GLT hugges

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bilen er en 1984 eller 1985modell. Er endel rust på karosseri. nederst på dører og litt på kanaler.

 

Motor, drivverk, oppheng og bremser

-B23Emotor - Solgt

-M46solgt - Solgt

-Mellomaksel - Solgt.

-bakaksel: Solgt

-forstillingsdeler:

-Bremseskiver og bremsekalipre forran : solgt

-bremseskiver og bremsekalipre bak: 200kr

-bremsekraftsforsterker av den store typen: 200kr

-bærebruer forran ,bærearmer bak, momentstag og tverrstag:

100kr stk eller rimligere samlet.

-Krengninghemmere: bud

 

Karosseri og utvendig: (NB riper og bulker i alt på høyre side)

- Panser - Solgt

- Dører50kr stk

- Bakluke:

- Forskjermer: 50kr

- Svarte lister

+ Lister over blinklys og lykter: har bud på 150kr

+ andre svarte lister: bud

 

Interiør

- sennepsgult/Beige Interiør: Har bud på 200kr for alle seter.

- Taktrekk: Solgt

- Instrumentpanel med turteller: har bud på 300kr

Elektrisk og Div

- Batteri: Solgt

- Ledningsnett: 100kr

- Vindusvisker motor: 100kr

- El-bensinpumpe hovedpumpe: 200kr

- Tankpumpe med armatur: solgt

- komplett Pedalstell for manuelt gir: 100kr

- 2 Dekk på alufelg turbinfelger: Har bud på 200kr

 

Resten av delene selges billig. Kom gjerne med bud, men hvis du ikke tør å gi ett bud, så spør om en hyggelig pris :)

 

Mail btl@start.no

eller Ring 928 13 980

Delene befinner seg i Oslo

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svarte listene over blinklysa...pris?

 

Er vel faltnose på denne? Er grillen hel å pen?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger noen detaljer til panserlås åpneren.

 

Når jeg satt inn turbomaskina så måtte jeg kappe litt i frontplatene, dermed så mistet jeg vaierfestet til utløseren for panserlåsen. Har du et slik feste på den delebilen?

 

Vaierklemme eller noe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

Innboksen din er full!

 

Edit:

Kjøper kanskje spoileren under støtfangeren foran om den er hel og pen.. 100kr..

Alle listene over lyktene og blinklysene foran dersom de er av svart plast.. ikke no crome.. 100kr

Sentrallås og el-vindu i dørene?

Den er fortsatt hel og pen, tror jeg, og den er lysegrønn.

100kr for de svarte listene over lyktene er greit det.

Ikke noe sentrallås eller el-vinduer eller el-speil.

 

 

Originally posted by Breisladdern

trenger noen detaljer til panserlås åpneren.

 

Når jeg satt inn turbomaskina så måtte jeg kappe litt i frontplatene, dermed så mistet jeg vaierfestet til utløseren for panserlåsen. Har du et slik feste på den delebilen?

 

Vaierklemme eller noe..

Det har jeg helt sikkert. Skal du ha hele frontplata kanskje?

Er bare å komme med bud det:)

 

Originally posted by tnrfd

Hvordan bakaksel er det på den? 1030/1031? Elektronisk speedometer?

Det er jeg ikke sikker ennå, men det er ikke el-speedometer.

Skal sjekke det opp senere idag, men jeg tipper det er en 1031 med 3,91 utveksling. Det er ikke diffbrems på den. Jeg har ett kronhjul med det magnethjulet på liggende i garasjen samt noen bakaksel lokk for el-hastighetsgiver. Så hvis du gidder kan du bare skru ut kronhjulet ditt, også flytter du over kronhjulet til den med den med magnethjul, og setter det sammen igjen og setter ett lokk for el-speedo. Høres kanskje tungvint ut, men er lett når man vet hvordan det skal gjøres:) Jeg har en ubrukt bakaksel pakning liggende ligger i forpakningen, koster 131,50kr på volvo samt 2stk Castrol SAF-XJ for differensial. Koster 202kr flaska, som jeg kjøpte ved en feil:( Hvis du vil ha det, er det ditt for 300kr

 

se bilde her:

Se på diffen til høyre! diff til venstre er med diffbrems:)

 

Originally posted by tnrfd

De svarte listene over blinklysa...pris?

 

Er vel faltnose på denne? Er grillen hel å pen?

50kr for de svarte listene over blinklysene, men nå er det en lenger opp her som er interessert i dem og listene over lyktene, så hvis du byr høyere:) eller hvis han ikke skal ha dem alikevel, så er de dine. :)

Det er snutepanser ja, men grillen kasta jeg, fordi den hadde homo crom rundt seg, som den egnetlig ikke skal ha, så den har nok vært byttet engang.. Nå liggern trøgt godt nedi søplekassa her, så den er ikke hel eller pen lenger:(

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

 

Vet du om det sitter uttak til speedometer vaier på en M45 kasse fra 87? Vet du hvordan utveksling det er på en 1031 bakaksel fra 87 m/M45 kasse? regner med at den er lavere pga kun 4. gir.

 

Diffen min er så slærkete og jævlig så jeg tror ikke det er noen god ide å bruke deler fra den egentlig.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Hva skal du ha for stabilisatorstagene? vis det er de som er orginal på bilen som står på

200kr for begge?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tnrfd

Hmm.

 

Vet du om det sitter uttak til speedometer vaier på en M45 kasse fra 87? Vet du hvordan utveksling det er på en 1031 bakaksel fra 87 m/M45 kasse? regner med at den er lavere pga kun 4. gir.

 

Diffen min er så slærkete og jævlig så jeg tror ikke det er noen god ide å bruke deler fra den egentlig.

 

Altså.. Du bruker ditt eget kronhjul og pinjong, og det pleier sjelden å være i dårlig stand. Det er solhjul og planethjul som pleier å være dårlig, så du må bare sette kronhjulet ditt på diffinnmaten min, så setter du den bare på plass også smekker du på ett lokk med uttakt for el-hastighetsgiver. Alt det har jeg:)

El-speedometer kom i 1986, og hvis din M45girkasse er fra 1987, er det neppe noe speedometeruttak på den, da det ikke er wire på den.

Utvekslingen på en bakaksel fra 1987 kan være så meget. 3.15:1, 3.31:1, 3.54:1, 3.73:1 eller 3.91:1.

3.15 gir høyest toppfart og dårligst akslerasjon.

3.91 gir lavest toppfart og best akslerasjon.

Det finnes også 4.10 og 4.?? utveksling, men KUN som 1030. Er også laget andre utvekslinger, men tror det er noe litt mer vidrekommende holder på med. Men jeg skal sjekke opp den utvekslingen nå snart.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

trenger ikke hele frontplata. bare den lille klemma som holder fast vaieren.

Ok. Siden du ikke kommer med noe bud, foreslår jeg 50kr, og da kan du få det en gang jeg skal oppover mot Lillehammer, så møter jeg deg f.eks på On The Run, Essoen v/E6 på Jessheim?

Høres det greit ut?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår