Gå til innhold

Fjerning av sotfilm

Ranger emnet

EilertseN

Anbefalte innlegg

hm.. har blitt stoppet og fått mangellapp grunnet diverse,en av tingene var sotfilm på siderutene framme,kjipt for dette var dyr film,ikke noe bilxtra piss,ossn skal jeg fjerne dette? varmluftspistol?hm..

Mvh.

EilertseN

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmluftpistol eller steamer... kan også prøve å nappe det av tørt, sitter det lim igjenn kan du bruke teknisk sprit å ta det av, eller rett og slett prøve med vann og grønnsåpe.

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva med å kjøpe/låne to sideruter? Det hadde jeg gjort, hvis filmen er meget profft lagt på og ser bra ut. Billigere i lengden også.

2. Da jeg tvang min glassmester til å tone min ruter og sku fjerne den gamle filmen, brukte vi et slags skraperedskap - et håndtak med et tverrstilt barberblad i enden. Det tok alt sammen med en sprit eller såpe han hadde som løste opp.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EilertseN

hm.. har blitt stoppet og fått mangellapp grunnet diverse,en av tingene var sotfilm på siderutene framme,kjipt for dette var dyr film,ikke noe bilxtra piss,ossn skal jeg fjerne dette? varmluftspistol?hm..

Mvh.

EilertseN

en plastskrape med skarp kant og rødsprit på toalettrull.

1: ta rødsprit på toalettrullen.

2: gni det utover. bruk en generøs mengde rødsprit.

3: bruk skrapen og skrap det av.

4: det som kan stå igjen (småbiter) kan du bruke rødsprit + jif universal og neglen din og gnikk gnikk gnikk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rev av sotefilmen, fikk tak i et hjørne og vips.

men limet satt igjenn. og det sitter der fortsatt.

jeg har vasket bort det meste med aceton, men er vanskelig å få det helt av, man bare gnir det utover lissom.

også er tiden litt begrenset da man ikke kan sitte inni bilen og innhalere aceton i evigheter..

vanskelig det her, må nesten ta ut rutene og gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aceton er veldig drøyt løsemiddel å ta det med da.. hehe.. limrester liksom. aceton er 'da illest løsemiddel' :D hiv litt på en fille og stryk det på lakken din...kun metallet igjen på sekunder. sikker på at ikke sitrusrens ol. kan gjøre jobben? best å holde seg mest mulig unna aceton. vi bruker det i elektronikkproduksjon for å holde komponenter gullende rene. men der har vi faktisk avtrekk...også må man ikke bruke aceton på plast ol. fordi det løser det opp og smører det utover når du vasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

aceton er veldig drøyt løsemiddel å ta det med da.. hehe.. limrester liksom. aceton er 'da illest løsemiddel' :D hiv litt på en fille og stryk det på lakken din...kun metallet igjen på sekunder. sikker på at ikke sitrusrens ol. kan gjøre jobben? best å holde seg mest mulig unna aceton. vi bruker det i elektronikkproduksjon for å holde komponenter gullende rene. men der har vi faktisk avtrekk...også må man ikke bruke aceton på plast ol. fordi det løser det opp og smører det utover når du vasker.

Aceton er gode greier det. Fjerner alt du vil ha vekk og litt til. Jeg har brukt aceton for å fjerne film fra mine ruter og det går fint som bare det. Blir god og øren i hode etterpå så då er det bare til å hive innpå noen øl å innta byen. :D :D :D :D Det er jo bare 2 ruter det er snakk om då det må jo gå greit vel????:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

Aceton er gode greier det. Fjerner alt du vil ha vekk og litt til. Jeg har brukt aceton for å fjerne film fra mine ruter og det går fint som bare det. Blir god og øren i hode etterpå så då er det bare til å hive innpå noen øl å innta byen. :D :D :D :D Det er jo bare 2 ruter det er snakk om då det må jo gå greit vel????:rolleyes:

Aceton ER ille. Men to ruter her og to ruter der.. gjennom tiden blir det kanskje noen ruter. Din helse ;) Husk at du skal leve mange år til. God helse er noe vi glemmer å sette pris på når vi er friske. Du vet aldri når kroppen går i metning, og da sitter du der med forskjellige problemer og utslett. Vi er såpass heldige at vi i dag vet disse stoffene er meget helseskadelige. Synes synd på de som drev med løsemidler når vi ikke trodde det var farlig...

Man får vel ikke kjøpt aceton i butikken vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo, kjøpte Aceton i litersflaske på Maxbo.

Nei gutta, mye likere å gjøre det riktig første gangen og kjøpe en passe lys solfilm så slipper man å grise med dette limet! Onkel Torvald elsker å rive stygg film på stygge biler Men det vet dere sikkert nå. Selv om det ikke ser slik ut :-D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider