Gå til innhold

Senking, godkjenning?

Ranger emnet

Henrik_H

Anbefalte innlegg

Golfen min (82 mod) må på eu-godkjenning i morgen og da jeg så i hanskerommet fant jeg ikke tüv godkjennings-papirene for senkesettet som alltid har ligget der :( Den er senka 40/40, med lesjøfors fjærer.. hva slags dempere det er er jeg ikke sikker på!

Blir den ikke godkjent hvis jeg ikke har papirer på det? I tilfelle, er det noen som har tüv-papirer på dette som de har lyst å dele med meg? eller nytter det kanskje ikke hvis jeg ikke har navnet på demperne..

Takker for hjelp på forhånd ;)

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper vel ikke med tüv papirer når du skal på PKK..

skal være skrevet inn i vognkortet det..

jeg var så dum å sa ifra at tüv papiret til senkefjærene lå i setet..

dermed måtte jeg på biltilsynet å få det skrevet inn etterpå..

prøv å ikke si noe i hele tatt om fjærene og se hva som skjer.. :)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes slurvete eu-kontroller og da vil det sikkert gå, men det er da jo å finne denne eu-kontroll plassen som er slurvete.

Jeg godkjente senkesettet mitt med tuv papirer på Larvik biltilsyn i dag og han skulle ha alt riktig. Alt fra nr på fjærene kontra tuv papirene, tykkelsen på fjærene og at dekke ikke subba borti kanten når han hadde kjørt et dekk oppå en trekubbe og nærmest hoppet på sideskjermen for å teste om dekket gikk opp i hjulbuen.

Jeg vet at det gjør det, på grunn av slitte original dempere, men han vakke tung nok :D :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste verksteder eg kjenner til bryr seg ikkje om senkesett, gjorde i hvertfall det ikkje før, sp lenge bilen ikke er blodsenket og ekstrem på alle måter...

Alle bilene eg har hatt (untatt pickupen) har vært senket og de har aldri brydd seg med det. Unntatt nå siste PKK på 324'en. Men det var med vilje eg leverte den inn på ett "pirkete" verksted, for eg ville gå godt igjenom bilen. Men da hadde eg fått senkesettet i vognkortet to timer før, så det gjorde ikke noe....:D

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider