LeifPer Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 jeg har hørt at et motoren holder sikkert opp til 250 hk forutsatt at den får nok bensin. jeg lurer derfor på hvis jeg chipper, skrur opp trykket (0.9-1.0), kn filter, portet topp (531?) og kvass kam så vil jeg vell nærme meg 250hk? går utifra at innsprutet holder til 250(sikkert mer?) men hvis bensinmangel er et problem, er det bensinpumpen som er svakheten da? jeg har hørt noe om progressiv bensinklokke, hvis man bytter den, mater den inn mer bensin da? takker for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by LeifPer jeg har hørt at et motoren holder sikkert opp til 250 hk forutsatt at den får nok bensin. jeg lurer derfor på hvis jeg chipper, skrur opp trykket (0.9-1.0), kn filter, portet topp (531?) og kvass kam så vil jeg vell nærme meg 250hk? går utifra at innsprutet holder til 250(sikkert mer?) men hvis bensinmangel er et problem, er det bensinpumpen som er svakheten da? jeg har hørt noe om progressiv bensinklokke, hvis man bytter den, mater den inn mer bensin da? takker for svar :D Du må nok ha ei litt større fløyte også, men jeg liker ikke at folk tipper på effekt-antall.... Motoren må bremses... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by LeifPer jeg har hørt at et motoren holder sikkert opp til 250 hk forutsatt at den får nok bensin. jeg lurer derfor på hvis jeg chipper, skrur opp trykket (0.9-1.0), kn filter, portet topp (531?) og kvass kam så vil jeg vell nærme meg 250hk? går utifra at innsprutet holder til 250(sikkert mer?) men hvis bensinmangel er et problem, er det bensinpumpen som er svakheten da? jeg har hørt noe om progressiv bensinklokke, hvis man bytter den, mater den inn mer bensin da? takker for svar :D hehe 250 hk i en 230et?:cool: Vet av en som plokka ut det en gang,den var så bra som mulig mappet men den varte ikke lenge! 250 hk har du nok ikke så lett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by maxis hehe 250 hk i en 230et?:cool: Vet av en som plokka ut det en gang,den var så bra som mulig mappet men den varte ikke lenge! 250 hk har du nok ikke så lett.. Effektøkning er verre enn mange tror!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 hva menes med progressiv bensin klokke? hvor mye koster dette? gir dette flere hk? takker for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Mange fjortiser tror de har tohundreogørten hester i volvoen sin, men i virkeligheten benker de knapt 200 i motor.., 160-170 drivhjuls... Må nok mer enn bytte kam, chippe og justere trykk for å oppnå 250 hk. A-kam og VX-3 kam er fine for 250 hk ;) Progressiv BTR gir mer bensintrykk = mer bensin ved stigende ladetrykk og er klart en fordel! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Turboperformance Mange fjortiser tror de har tohundreogørten hester i volvoen sin, men i virkeligheten benker de knapt 200 i motor.., 160-170 drivhjuls... Må nok mer enn bytte kam, chippe og justere trykk for å oppnå 250 hk. A-kam og VX-3 kam er fine for 250 hk ;) Progressiv BTR gir mer bensintrykk = mer bensin ved stigende ladetrykk og er klart en fordel! Man kommer vel ikke langt med en original turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 pris på a eller vx-3 kam da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 1000-1500.- Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by LeifPer pris på a eller vx-3 kam da? A kam får man ifra en 50lapp da...ville heller satset på en k kam.. vx-3 kammen er noe for "snill"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Den 250 hesters et-motoren jeg nevnte var forøvrig en orginal 230et med kg-turbokam portet 940 grenrør samt en garret trim 60..vidre fantes det helalucooler og electromotive sprut/tenning..Den var meget godt mappet,men varte ikke lenge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by maxis Den 250 hesters et-motoren jeg nevnte var forøvrig en orginal 230et med kg-turbokam portet 940 grenrør samt en garret trim 60..vidre fantes det helalucooler og electromotive sprut/tenning..Den var meget godt mappet,men varte ikke lenge... Hvor lenge?:op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Texascom Hvor lenge?:op tja var vel rund 14 dager..:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg