Gå til innhold

kvasskam i b230et?

Ranger emnet


LeifPer

Anbefalte innlegg

jeg har hørt at et motoren holder sikkert opp til 250 hk forutsatt at den får nok bensin. jeg lurer derfor på hvis jeg chipper, skrur opp trykket (0.9-1.0), kn filter, portet topp (531?) og kvass kam så vil jeg vell nærme meg 250hk? går utifra at innsprutet holder til 250(sikkert mer?) men hvis bensinmangel er et problem, er det bensinpumpen som er svakheten da? jeg har hørt noe om progressiv bensinklokke, hvis man bytter den, mater den inn mer bensin da?

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LeifPer

jeg har hørt at et motoren holder sikkert opp til 250 hk forutsatt at den får nok bensin. jeg lurer derfor på hvis jeg chipper, skrur opp trykket (0.9-1.0), kn filter, portet topp (531?) og kvass kam så vil jeg vell nærme meg 250hk? går utifra at innsprutet holder til 250(sikkert mer?) men hvis bensinmangel er et problem, er det bensinpumpen som er svakheten da? jeg har hørt noe om progressiv bensinklokke, hvis man bytter den, mater den inn mer bensin da?

takker for svar :D

 

Du må nok ha ei litt større fløyte også, men jeg liker ikke at folk tipper på effekt-antall.... Motoren må bremses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LeifPer

jeg har hørt at et motoren holder sikkert opp til 250 hk forutsatt at den får nok bensin. jeg lurer derfor på hvis jeg chipper, skrur opp trykket (0.9-1.0), kn filter, portet topp (531?) og kvass kam så vil jeg vell nærme meg 250hk? går utifra at innsprutet holder til 250(sikkert mer?) men hvis bensinmangel er et problem, er det bensinpumpen som er svakheten da? jeg har hørt noe om progressiv bensinklokke, hvis man bytter den, mater den inn mer bensin da?

takker for svar :D

 

hehe 250 hk i en 230et?:cool: Vet av en som plokka ut det en gang,den var så bra som mulig mappet men den varte ikke lenge!

250 hk har du nok ikke så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fjortiser tror de har tohundreogørten hester i volvoen sin, men i virkeligheten benker de knapt 200 i motor.., 160-170 drivhjuls...

 

Må nok mer enn bytte kam, chippe og justere trykk for å oppnå 250 hk.

 

A-kam og VX-3 kam er fine for 250 hk ;)

 

Progressiv BTR gir mer bensintrykk = mer bensin ved stigende ladetrykk og er klart en fordel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Mange fjortiser tror de har tohundreogørten hester i volvoen sin, men i virkeligheten benker de knapt 200 i motor.., 160-170 drivhjuls...

 

Må nok mer enn bytte kam, chippe og justere trykk for å oppnå 250 hk.

 

A-kam og VX-3 kam er fine for 250 hk ;)

 

Progressiv BTR gir mer bensintrykk = mer bensin ved stigende ladetrykk og er klart en fordel!

 

Man kommer vel ikke langt med en original turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår