Gå til innhold

Den feteste sportsbilen noensinne?

Ranger emnet


Barone

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr.Ing.h.c.F.P

chippen er mappet for 1,05bar, men ettersom jeg ikke har bruk for chip--- (maf) har jeg skrudd ned til 0,9bar. Dette for å slippe å blåse pakknigen helt midt i sommer.

 

Har lurt på å få laget tre-lags stål-toppakninger til 944'en...noe interesse for det,så kan vi lage flere...skal lade litt over to kg,så da trengs det.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hepp, hepp. 2kg ladetrykk er mye. Hvorfor vil du pøse på såpass? Med en skikkelig matchet turbo henter du fint ut 400rwhp@1.3kg.

2kg vil nok kreve vann- eller metanolinnsprøytning for ikke å detonere (eller 110+ oktan).

Hva er planene? Høres spennende ut.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr.Ing.h.c.F.P

Har et widefire sett liggende.. men.. pris på stålpakningene da?

 

Hva ellers har du gjort med bilen Turboed1?

 

Prisen vet jeg mer om med en gang jeg vet omtrentlig antall...desto flere som handler,desto billigere per pakning. Skal customlages. :)

 

Jeg? Jeg bare lager front og bygger motor jeg...resten av bilen er opp til porsche_dude her på forumet,som er eieren av vogna.. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by schnellfahrer944

Hepp, hepp. 2kg ladetrykk er mye. Hvorfor vil du pøse på såpass? Med en skikkelig matchet turbo henter du fint ut 400rwhp@1.3kg.

2kg vil nok kreve vann- eller metanolinnsprøytning for ikke å detonere (eller 110+ oktan).

Hva er planene? Høres spennende ut.

 

Målet er 250+ hp...per liter,på 98. Krever ganske mye modifikasjoner,og kam-/turbo-/ og innsugs-delene må tilpasses/lages spesifikt til denne motoren. VP CSP er for banebiler det...ikke gatebiler. :)

 

Ikke så ekstremt i forhold til å hente 300+hk per liter på 95 oktan i en 2-liter...går bare hvis alt er designet for max VE på det turtallet du vil gasse på...i dette tilfellet blir effekttoppen på rundt 7200 rpm. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp meg å bli kvitt min 86 mod. 951 motorpakke er dere greie.

Komplett motor med styringsenhet.

(sandèn chip og westgate +++) Ekstra turbo og topp medfølger.

 

Dette passer med enkle modifikasjoner i både 924 og 944!

Og øker verdien på bilen med min. 50k!

 

Ca: 275 Hk og 430NM

 

Prisantydning: 35.000,-

 

Mob:91 73 78 73

 

Pengene går til et godt formål: rigger om bilen til roadsport klasse A

Bilen ligger til "salgs" øverst på side 3

 

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Parkering & Service

Hjelp meg å bli kvitt min 86 mod. 951 motorpakke er dere greie.

Komplett motor med styringsenhet.

(sandèn chip og westgate +++) Ekstra turbo og topp medfølger.

 

Dette passer med enkle modifikasjoner i både 924 og 944!

Og øker verdien på bilen med min. 50k!

 

Ca: 275 Hk og 430NM

 

Prisantydning: 35.000,-

 

Mob:91 73 78 73

 

Pengene går til et godt formål: rigger om bilen til roadsport klasse A

Bilen ligger til "salgs" øverst på side 3

 

Mvh

Espen

 

Skulle gjerne shoppa,siden jeg har et 951-karosseri liggende her...men har ikke råd,dessverre. :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår