Gå til innhold

Vann på gulv :(

Ranger emnet

70' Chevelle

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget for en tid siden at det lå masse vann på beinplassen bak på venstre side. Då det ikke hjalp lenge om gangen med avispapir under matta, tok jeg løs teppet. Det lå ca. 5-6 cm med vann i bunn der! Skulle tro det var noe drenering der, men det var det ikke, så jeg borret et hull i bånn. Men jeg finner ennå ikke ut hvor vannet kommer fra. Det så ut som det kom fra under førersetet men det virker litt snodig. Er det noen andre her som har hatt et lignende problem? Jeg skjønner bare ikke hvor vannet kommer fra. Kan jo ikke komme fra bunn av bilen??

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer 90% sikkert fra frontruta; tetningene begynner å bli gamle, ellet 10% sikkert fra døra/ dørvinduer/ takluke. Hvis det er Volvo 240 er dette kjent problem som ofte er vanskelig å finne ut av. Du må få en kamerat til å spyle på bilen mens du ligger med lykt og ser hvor vannet kommer inn (bk dashbordet etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det turboperformance sier.

en kompis hadde ca 3-4liter vann i gulvet under førersetet sitt. vi borret da et hull like i hjørnet under sikringsboksen, det gjorde susen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Vomaz

jeg opplevde at det kom inn vann på høyre side framme, det viste seg at tettningen til viskermotoren var dårlig i mårken....:rolleyes:

det er nok rigtig at det kommer nok fra et vindu.. å siden det legger seg bak førerstolen, ved beinplassen til venstre baksete så kan det vere bakruta eller den 3-kant ruta.. vis dette er over lang tid så kan det oxo vere vis du ikke har den plastikken bak dørtrekket oxo..

Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du rensker ut alt av seter å dørkmatter inkl den som er "fastmontert" vil du se at vann lett kan renne fra førerplass og bak.. hadde d samme på min 245.. byttet frontrute å da va bilen gulle go.. dog klarte jeg 1 mnd etterpå å slå brest i ruta når jeg skulle klemme på pyntelista rundt.. :P

men i og me at d var i ett nedre hjørne osv sa di ingenting på eu kontrollen..

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har hatt det samme problemet, men på høyre side bak. Jeg har ingen lekkasjer rundt vinduet eller andre steder, så det tok litt tid før jeg fant ut hva det var ja...

Vannet som kommer inn i luftinntaket for varmeapparatet foran frontvinduet renner innenfor forskjermen og ned i kanalen som ligger under dørene helt bak til bakhjulene. Dette er altså slik det skal være. Disse kanalene (en på hver side) har tre (fire?) dreneringshull, slik at vannet kan komme ut.

På min 240 viste det seg at løv, barnåler og annen dritt som hadde kommet ned i gjennom luftinntaket foran frontruta, hadde blitt ført ned i kanalen under dørene, slik at dreneringshullene ble tettet. Dermed ble vann som kom inn gjennom luftinntakene, stående i kanalen. Dette skal ikke føre til vann på gulvet, men hos meg rustet det etter hvert hull i den kanalveggen som vender inn mot gulvet. Disse hullene ligger under den "plata" som finnes under forsetet, og som setet er festet i. Det er derfor vanskelig å komme til for å tette dette igjen.

Man kan se inn i kanalene ved å ta av de 5 cm plastlokkene som ligger på innsida av kanalene, to (tre?) foran forsetet og to eller tre bak. Man kan også fjerne mekanismen for bilbeltet som er festet nederst på B-stolpen for å komme til i kanalen.

Det jeg har gjort nå, er å fjerne all den dritten som lå i disse kanalene, fått staket opp dreneringshullene, og limt inn en kant (demning) inne i kanalen ved det andre inspeksjonshullet forfra. Dermed renner ikke vann bakover i kanalene, men forhåpentligvis ut gjennom det forreste dreneringshullet. Jeg har også begynt å parkere bilen med snuten ned der det er bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info alle sammen! Jeg skal se om jeg får orden på problemet snart...har hatt så mye å gjøre i det siste. I går punkterte det ene dekket...som om jeg ikke har nok å gjøre allerede! Men det årnær sæ nok se....

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje teit å si dette, men husk å spraye plenty med techtyl etter du har rotet inni kanalen!

finnes en del folk som bytter kanal og glemmer rustbeskyttelse. lurer litt på hvilken verden de bor i :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider