Gå til innhold

Turbokonvertering

Ranger emnet


Havdal

Anbefalte innlegg

Driver for tiden å skal konvertere til turbo i poloen min..86c 1.3 85mod..Vannskjærte flenser ankom idag, så neste uke blir det frem med tig apparatet.

Men det jeg egentlig lurte på, er om noen vet hvor jeg kan ta olje fra, til turboen? Om det er en lur plass jeg kan koble til en slange..

 

For dem så lurer så bruker jeg trykkforgasser fra Volvo og en turbo fra a6 1,9 tdi..Blir muligens cooler fra Cosworth vist jeg får ting til å funke..Prøver uten å gjøre noe med kompresjon/toppakning foreløpig..Fant ut ifølge Haynes at motoren har en komp på 8,2:1..Så det hørtes ivertfall kurrant ut..

Skal prøve å få inn noen bilder etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flott å høre at d e andre som tenker på turbo i polo då!

blir bra d, har du fått noen ca antall hester du får da?

e d større trykk i td turboer eller går d mye i d samme trykket?

 

en kompis av meg sier eg får plass til en 1,8t i poloen men eg nøler litt med d, men hadde vært fett, skal bare bli ferdig med d lånet eg har no så tenkte eg at eg skulle prøve, så etter d hvis eg fremdeles har interressen fikke g lyst på rwd eller 4wd, men blir LITT stress med 4wd då må eg sikekrt ha motoren på tvers, og d e ikkej akkurat så stor plass der i motorrommet akkurat..

men et annet problem e jo feste(derfor eg vil ha rwd) blir jo litt hopping hvis du får for mye hester på fremhjulene, tenkte hvis eg chippet den turbo motoren fullt ut.

 

jaja blir mange dyre og tidkrevende tiltak i fremtiden, får se om eg orker d, e jo bare planer foreløpig, e jo lov å være optimist her i livet.. ingen eg har sett som har prøvd d før heller =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har turbofisert en 1.3NZ motor som sitter i golfen min.

Jeg tok ut olje tilførselen fra olje trykk bryteren i toppen.

På volvo får man kjøpt en kobling man skrur inn istedenfor bryteren. Den har uttak til olje trykk bryter og så har den utvendig gjenger i enden som man skrur fast fittingen på olje slangen på. De sitter på B19-B23AT (R-sport turbokitet) Husk på å monter uttaket for oljereturen over oljenivået i bunnpannen.

 

Har senket kompen til ~7:1(dreide litt vel mye av stempla) og lader 1.5 bar. Bruker en KKK turbo fra en MB 300TD motor(fra rundt 98) og hjemmelaget grenrør og haltech F9 innsprut. Funker helt flott, drar bra og det holder. Takknemlig sak å montere turbo på mener jeg.

 

Lykke til!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår