Havdal Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Driver for tiden å skal konvertere til turbo i poloen min..86c 1.3 85mod..Vannskjærte flenser ankom idag, så neste uke blir det frem med tig apparatet. Men det jeg egentlig lurte på, er om noen vet hvor jeg kan ta olje fra, til turboen? Om det er en lur plass jeg kan koble til en slange.. For dem så lurer så bruker jeg trykkforgasser fra Volvo og en turbo fra a6 1,9 tdi..Blir muligens cooler fra Cosworth vist jeg får ting til å funke..Prøver uten å gjøre noe med kompresjon/toppakning foreløpig..Fant ut ifølge Haynes at motoren har en komp på 8,2:1..Så det hørtes ivertfall kurrant ut.. Skal prøve å få inn noen bilder etterhvert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 flott å høre at d e andre som tenker på turbo i polo då! blir bra d, har du fått noen ca antall hester du får da? e d større trykk i td turboer eller går d mye i d samme trykket? en kompis av meg sier eg får plass til en 1,8t i poloen men eg nøler litt med d, men hadde vært fett, skal bare bli ferdig med d lånet eg har no så tenkte eg at eg skulle prøve, så etter d hvis eg fremdeles har interressen fikke g lyst på rwd eller 4wd, men blir LITT stress med 4wd då må eg sikekrt ha motoren på tvers, og d e ikkej akkurat så stor plass der i motorrommet akkurat.. men et annet problem e jo feste(derfor eg vil ha rwd) blir jo litt hopping hvis du får for mye hester på fremhjulene, tenkte hvis eg chippet den turbo motoren fullt ut. jaja blir mange dyre og tidkrevende tiltak i fremtiden, får se om eg orker d, e jo bare planer foreløpig, e jo lov å være optimist her i livet.. ingen eg har sett som har prøvd d før heller =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 og oljen ja, der må du nesten lage nytt muttak på oljepumpen og kansje kjøpe en pumpe med mer guff i, turboen bruker jo litt olje sist eg sjekket... må nok fordele størrelsen på hullene sånn at de ikkej får for lite eller for mye, men hvis du skal koble deg på noen steder vil d nok bli rett utenfor oljepumpen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Ambasiøse planer du hadde må jeg si ;) men hvorfor ikke..alt er jo mulig..Håper ikke det er en 86 c du har? 1.8 t ville blitt litt for overveldende for dette karosseriet tror jeg..dragcar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Hm .. prøver å registrere meg på photobucket, men går jo ikke an å velge Free greiern, bare Premium..Som koster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Går ann å sette en adapter på oljefilteret el kan vel også ta olja ved oljetrykksbrytern... Ikke at jeg har no erfaring med det, men utifra det jeg har hørt.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thordarson Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Bildene hen da havdal:) Siter VW Bora 1.8t 2001 mod til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil) x golf gl 1,8 1988 jema x Ford Sierra 2.0 is vraka x Fiat Uno Fire 1,0 x Nissan Cherry 1,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Lurer jeg på og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Se på flotte bilder ifra Seivika imens Havdal fikser problemet http://www.opelmotorsport.com/forum2/viewtopic.php?t=13030 He he :) Ble kanskje litt lokalt dette men.... Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Siden du bor hvor du bor så kunne du jo lagt ut bildene av prosjektet ditt på http://www.midtnorskgatebil.com/ Der funker det iallefall!!!!! Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Sender en mail med bilde av flensene til deg jeg Thoresen:) Ser ut til at photobucket har tatt kvelden Foresten bra bilde av kadetten i farta:) ble fin med lakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 joa var nok en adapter eg ville frem til! nei eg har 6nf, og nei eg e ikkje så optimistisk at eg tror at eg ikkje må forsterke d meste som skal være solid på bilen, må nok til d, har regnet med at d blir d dyreste/mest tidkrevende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Jeg har turbofisert en 1.3NZ motor som sitter i golfen min. Jeg tok ut olje tilførselen fra olje trykk bryteren i toppen. På volvo får man kjøpt en kobling man skrur inn istedenfor bryteren. Den har uttak til olje trykk bryter og så har den utvendig gjenger i enden som man skrur fast fittingen på olje slangen på. De sitter på B19-B23AT (R-sport turbokitet) Husk på å monter uttaket for oljereturen over oljenivået i bunnpannen. Har senket kompen til ~7:1(dreide litt vel mye av stempla) og lader 1.5 bar. Bruker en KKK turbo fra en MB 300TD motor(fra rundt 98) og hjemmelaget grenrør og haltech F9 innsprut. Funker helt flott, drar bra og det holder. Takknemlig sak å montere turbo på mener jeg. Lykke til! Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Her er ivertfall hvordan jeg har tenkt å ha grenrøret..Langt ifra noen optimal konstruksjon, men eneste jeg klarer å lage, og det tar minst plass :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.