Gå til innhold

Turbokonvertering

Ranger emnet


Havdal

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp men beste hadde jo vært å lage alle buet frem til eksos utgangen og fått rett utgangs diameter på de der... kan jo bare skjære to stk skrått og føre de sammen så ta de to rørene som blir av de fire og skjære de skrått på utgangen og, får minst mulig motstand då...

 

men antar at du finner fint ut av d sjøl ;) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  Sitat
Originally posted by VEPSEN

Jeg har turbofisert en 1.3NZ motor som sitter i golfen min.

Jeg tok ut olje tilførselen fra olje trykk bryteren i toppen.

På volvo får man kjøpt en kobling man skrur inn istedenfor bryteren. Den har uttak til olje trykk bryter og så har den utvendig gjenger i enden som man skrur fast fittingen på olje slangen på. De sitter på B19-B23AT (R-sport turbokitet) Husk på å monter uttaket for oljereturen over oljenivået i bunnpannen.

 

Har senket kompen til ~7:1(dreide litt vel mye av stempla) og lader 1.5 bar. Bruker en KKK turbo fra en MB 300TD motor(fra rundt 98) og hjemmelaget grenrør og haltech F9 innsprut. Funker helt flott, drar bra og det holder. Takknemlig sak å montere turbo på mener jeg.

 

Lykke til!

 

Kan jeg få spørre om hvilken topp-pakning du bruker? sprengte nemlig den originale isted :/ ble litt ukontrollert ladetrykk..1.5 bar (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon_no: har ikke bremset den. Skal bremse den når G40(med turbo seff) motoren er montert og innsprutet er justert. Tipper det er 100hk+- i stakkars NZ motoren ved 1.5bar.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by VEPSEN

Jeg har turbofisert en 1.3NZ motor som sitter i golfen min.

Jeg tok ut olje tilførselen fra olje trykk bryteren i toppen.

På volvo får man kjøpt en kobling man skrur inn istedenfor bryteren. Den har uttak til olje trykk bryter og så har den utvendig gjenger i enden som man skrur fast fittingen på olje slangen på. De sitter på B19-B23AT (R-sport turbokitet) Husk på å monter uttaket for oljereturen over oljenivået i bunnpannen.

 

Har senket kompen til ~7:1(dreide litt vel mye av stempla) og lader 1.5 bar. Bruker en KKK turbo fra en MB 300TD motor(fra rundt 98) og hjemmelaget grenrør og haltech F9 innsprut. Funker helt flott, drar bra og det holder. Takknemlig sak å montere turbo på mener jeg.

 

Lykke til!

 

Får samme Y-ledd til oljetrykksbryteren på VAG,bruk den fra en 1.8 G60 den har tilførsel til laderen v/oljetrykksbryter på toppen

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe innvendig motoren, men nå ser det ut til at jeg kommer til å kjøpe meg en annen motor og bygge fra grunnen av..Funka jo dette også men, tror ikke det er holdbart for fem flate øre..Så jeg skal hente meg en motor på skroten , dreie stempler, få tak i en skikkelig topp-pakning og en annen turbo..Så da blir det skal du se:) Laget meg et t-stykke på oljetrykksgiveren og retur til bunnpanna..

Turboen jeg har nå er fra nyere a6 tdi..Såkalt VNT ifølge kilder..Håpløse greier :/..Så nå er jeg på utkikk etter en mindre bensin-turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by Havdal

Har ikke gjort noe innvendig motoren, men nå ser det ut til at jeg kommer til å kjøpe meg en annen motor og bygge fra grunnen av..Funka jo dette også men, tror ikke det er holdbart for fem flate øre..Så jeg skal hente meg en motor på skroten , dreie stempler, få tak i en skikkelig topp-pakning og en annen turbo..Så da blir det skal du se:) Laget meg et t-stykke på oljetrykksgiveren og retur til bunnpanna..

Turboen jeg har nå er fra nyere a6 tdi..Såkalt VNT ifølge kilder..Håpløse greier :/..Så nå er jeg på utkikk etter en mindre bensin-turbo

 

K03??????

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår