tcr Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Nå ble jeg imponert av tegningen/skissen av grenrøret ditt jeg. Hvilket program er det du bruker??? Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Autodesk Inventor heter det :) Er utdannet Teknisk Tegner, så det er en av programmene jeg sitter å leker meg med..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 flott tegnet, men eg tror du kalrer å lage en bedre med mindre motstand... den så altfor kantete ut for min del :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Var stort sett bare for å vise prinsippet:) Vil jo bli litt bedre ved å bruke 2 stk T stykker i midten f.eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 jepp men beste hadde jo vært å lage alle buet frem til eksos utgangen og fått rett utgangs diameter på de der... kan jo bare skjære to stk skrått og føre de sammen så ta de to rørene som blir av de fire og skjære de skrått på utgangen og, får minst mulig motstand då... men antar at du finner fint ut av d sjøl ;) lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Blir vel ei ordning ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Sitat Originally posted by VEPSEN Jeg har turbofisert en 1.3NZ motor som sitter i golfen min. Jeg tok ut olje tilførselen fra olje trykk bryteren i toppen. På volvo får man kjøpt en kobling man skrur inn istedenfor bryteren. Den har uttak til olje trykk bryter og så har den utvendig gjenger i enden som man skrur fast fittingen på olje slangen på. De sitter på B19-B23AT (R-sport turbokitet) Husk på å monter uttaket for oljereturen over oljenivået i bunnpannen. Har senket kompen til ~7:1(dreide litt vel mye av stempla) og lader 1.5 bar. Bruker en KKK turbo fra en MB 300TD motor(fra rundt 98) og hjemmelaget grenrør og haltech F9 innsprut. Funker helt flott, drar bra og det holder. Takknemlig sak å montere turbo på mener jeg. Lykke til! Kan jeg få spørre om hvilken topp-pakning du bruker? sprengte nemlig den originale isted :/ ble litt ukontrollert ladetrykk..1.5 bar (",) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Bruker jalla elwis pakning fra torshov bilrekvisita. Har holdt så lenge motoren ikke går magert og toppen er plan og fin. Du har PM. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 heh du sprengte den ja, har du målt hester ved 1,5 eller litt mindre ladetrykk? noen som vet kor du får compressor kit til 1,6gti 16v?? og noen som vet kor mye gamp du kan regne med moderat ladetrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Dragon_no: har ikke bremset den. Skal bremse den når G40(med turbo seff) motoren er montert og innsprutet er justert. Tipper det er 100hk+- i stakkars NZ motoren ved 1.5bar. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Havdal: Hvor har du fått tak i frontfanger og felger? Har du original fanger bak? Send over noen bilder av bilen din med turbo osv da:op Mvh Eirik Moholt eirikm@online.no Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Sitat Originally posted by VEPSEN Jeg har turbofisert en 1.3NZ motor som sitter i golfen min. Jeg tok ut olje tilførselen fra olje trykk bryteren i toppen. På volvo får man kjøpt en kobling man skrur inn istedenfor bryteren. Den har uttak til olje trykk bryter og så har den utvendig gjenger i enden som man skrur fast fittingen på olje slangen på. De sitter på B19-B23AT (R-sport turbokitet) Husk på å monter uttaket for oljereturen over oljenivået i bunnpannen. Har senket kompen til ~7:1(dreide litt vel mye av stempla) og lader 1.5 bar. Bruker en KKK turbo fra en MB 300TD motor(fra rundt 98) og hjemmelaget grenrør og haltech F9 innsprut. Funker helt flott, drar bra og det holder. Takknemlig sak å montere turbo på mener jeg. Lykke til! Får samme Y-ledd til oljetrykksbryteren på VAG,bruk den fra en 1.8 G60 den har tilførsel til laderen v/oljetrykksbryter på toppen Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Morsomt projekt du har, hva har du gjort innvendig i motoren? Jeg vile nok ikke tatt olje til turbo fra olje filtere, vil nok også anbefale deg en olje kjøler. Lykke til videre Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Har ikke gjort noe innvendig motoren, men nå ser det ut til at jeg kommer til å kjøpe meg en annen motor og bygge fra grunnen av..Funka jo dette også men, tror ikke det er holdbart for fem flate øre..Så jeg skal hente meg en motor på skroten , dreie stempler, få tak i en skikkelig topp-pakning og en annen turbo..Så da blir det skal du se:) Laget meg et t-stykke på oljetrykksgiveren og retur til bunnpanna.. Turboen jeg har nå er fra nyere a6 tdi..Såkalt VNT ifølge kilder..Håpløse greier :/..Så nå er jeg på utkikk etter en mindre bensin-turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Sitat Originally posted by Havdal Har ikke gjort noe innvendig motoren, men nå ser det ut til at jeg kommer til å kjøpe meg en annen motor og bygge fra grunnen av..Funka jo dette også men, tror ikke det er holdbart for fem flate øre..Så jeg skal hente meg en motor på skroten , dreie stempler, få tak i en skikkelig topp-pakning og en annen turbo..Så da blir det skal du se:) Laget meg et t-stykke på oljetrykksgiveren og retur til bunnpanna.. Turboen jeg har nå er fra nyere a6 tdi..Såkalt VNT ifølge kilder..Håpløse greier :/..Så nå er jeg på utkikk etter en mindre bensin-turbo K03?????? Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.