Gå til innhold

Drifting parker i norge?

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Satt å lekte med idèen om å kjøpe en stor tomt i skauen i stokke eller no å lage en "Driftingpark". så kom jeg tyil å tenke på at jeg har faktisk ikke hørt om noen slike steder i norge..

så da må jeg spørre .. er det noen ?

eller er det rett og slett ikke et marked for slikt i norge enda?

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Må si at jeg har vært på samme tanken selv noen ganger. Bare ikke så langt sør.

Jeg vet ikke om noen i Norge, og om det er marked for det vet jeg ikke, men det burde bli populært det. Er jo 100% mangelvare.

Forøvrig synes jeg at denne tråden er høyst ON-topic og bør flyttes til Drifting-forumet.

PS!! Dette er kanskje 5.gangen jeg er innom off-topic, og definitivt 1. gangen jeg skriver NOE i offtopic. *wow*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Satt å lekte med idèen om å kjøpe en stor tomt i skauen i stokke eller no å lage en "Driftingpark". så kom jeg tyil å tenke på at jeg har faktisk ikke hørt om noen slike steder i norge..

så da må jeg spørre .. er det noen ?

eller er det rett og slett ikke et marked for slikt i norge enda?

Tror nok det er et stort behov for flere baner,selv om de ikke blir så store......mange som har tenkt tanken. :D Burde være potensiale for å tjene litt også etterpå...kjøre det som en paintball-bane,200-500 kroner timen eller noe for fri kjøring,seff etter en sjekk at bilen ikke er livsfarlig eller fosser olje/kjølevann/bensin...en times mer eller mindre konstant drifting gjør deg nok sliten overalt a là paintball.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommersiell drift av det dere så pent kaller "driftepark", som het herjeplass før, vil sannsynligvis kreve konsesjon. Med tanke på sikkerhet, at det er hjul/motor/bråk og morro gjør at det pr. def. sikkert er ulovlig - ettersom vi bor i Norge.

Er nok lettere å gjøre det privat. Asfalter en stor privat plass, bestikk naboer med masse konjakk og bli enig om tider, og slædd ivei i det stille.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Kommersiell drift av det dere så pent kaller "driftepark", som het herjeplass før, vil sannsynligvis kreve konsesjon. Med tanke på sikkerhet, at det er hjul/motor/bråk og morro gjør at det pr. def. sikkert er ulovlig - ettersom vi bor i Norge.

Er nok lettere å gjøre det privat. Asfalter en stor privat plass, bestikk naboer med masse konjakk og bli enig om tider, og slædd ivei i det stille.

også er det norge da, tror du ikke naboene kommer til å tyste selv med den fineste konjakken eller lignende innabords?

Norge er ett drittland når det gjelder Bil intereserte og ting som kan forebygge ungdom som kjører: fort / omkamp / Drifter i nærheten av tettbebygd strøk.

Men hvis det er noen som vil gjøre noe ut av dette så er det jo bare å finne ett industri området eller en stor parkeringsplass og begynne å drifte.

Heia industriområdet eller hva det nå heter i Fetsund kan jo brukes, sikkert mange andre områder som også kan brukes, rundt om i Norge.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Heia industriområdet eller hva det nå heter i Fetsund kan jo brukes, sikkert mange andre områder som også kan brukes, rundt om i Norge.

Ja faen...der oppe har man jo en "ferdig "bane nesten...har testa både bil og sykkel der inne selv. Drifting rundt der kunne blitt drit-tøft.. :) Å stå i skogkanten der og se "drifting-rally" :D en hel lørdag eller noe hadde vært ypperlig tidsfordriv..men så var det det å få lov da...sikkert enkelt :rolleyes:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

også er det norge da, tror du ikke naboene kommer til å tyste selv med den fineste konjakken eller lignende innabords?

Norge er ett drittland når det gjelder Bil intereserte og ting som kan forebygge ungdom som kjører: fort / omkamp / Drifter i nærheten av tettbebygd strøk.

Men hvis det er noen som vil gjøre noe ut av dette så er det jo bare å finne ett industri området eller en stor parkeringsplass og begynne å drifte.

humm.. sist vi var der oppe så fant vi brått ut at vi måtte stikke etter at vi hørte på politi radioen "Sett snuta mot heia. nå er dem der igjen" men ja det er en ganske fin plass og sladde litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

det er lite populært å være der til tider ja...

det var gøy når det gikk ann å ta seg en tur ut på isen om vintern å leke litt også, men det blei det jo også slutt på etter at dem satt opp en bom...

jaja... vi får finne noen andre plasser, det holder en stund, så får vi leite litt til..

hehe...

'83 Toyota Corolla KE70 (to dørs) litt brei...

'82 Toyota Corolla KE70 (fire dørs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider