Gå til innhold

Turbo manifold


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det mulig å bruke turbo manifold fra andre Ford motorer på en Sierra 2.0 gasser motor?

Hva må gjøres for at dette skal funke fint? Senke komp? Forsterke noe?

Hvor mye kan man lade uten å gjøre drastiske endringer? Hva slags turbo er bra her?

 

Trenger egentlig mye info ang. dette...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge hull og skruefester stemmet og treffer ska d vel funke.. MEN d tviler eg på at de gjør.. e store nok forskjeller på de fleste ford motorer..

uten noe endringer på motoren ska d gå å kjøre på 0.3 bar..

hvis du senker komp på motoren og sånn kan trykket økes..

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lade 0,6 bar med org. komp. og 2 kalddtartsdyser har jeg sett.

Sto om turbo-konvertering av IS i bilsport for noen år siden.

Hadde vel ca 160 hk med gåen wastegate.

 

Hvor mye gir den tjukkeste topppakningen i kompsenk. og vil jeg få for lav komp. med dobbel toppakning og stålplate mellom.

Er det plass til innsuget på granada mk.II

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener GIK Turbo på Kongsberg/ i Sverige selger ferdige manifolder,støpte,men greie. Sist jeg sjekka solgte de hele,komplette turbo-kit til IS... To toppakninger+ 25Nm hardere tiltrekkingsmoment på toppen+tilleggssprut = over 200 hk i IS.

 

(riktig kam og innsug,litt justering av portene,samme trykk.. ca 250 :) )

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Mener GIK Turbo på Kongsberg/ i Sverige selger ferdige manifolder,støpte,men greie. Sist jeg sjekka solgte de hele,komplette turbo-kit til IS... To toppakninger+ 25Nm hardere tiltrekkingsmoment på toppen+tilleggssprut = over 200 hk i IS.

 

(riktig kam og innsug,litt justering av portene,samme trykk.. ca 250 :) )

 

Har du noen webadresse, mail eller tlf.nr til disse kara eller?

Dette hørte jo ganske interessant ut dette!

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Mener GIK Turbo på Kongsberg/ i Sverige selger ferdige manifolder,støpte,men greie. Sist jeg sjekka solgte de hele,komplette turbo-kit til IS... To toppakninger+ 25Nm hardere tiltrekkingsmoment på toppen+tilleggssprut = over 200 hk i IS.

 

(riktig kam og innsug,litt justering av portene,samme trykk.. ca 250 :) )

Høres interessant ut.

Pris på dette da? Kan jo være et alternativ.

 

Tenkte først på 2.0 gasser motor med litt heftige gassere. En god sugemotor.

Men 250hk er jo brukbart. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med en på CanalMotor i går, hadde 400 hk i 2.0 gasser, cossie stempel, T4-hybrid(trur jeg) og 2 kg.

 

Han babla om at det så ut som at motoren tålte faktisk opp mot 1,1 bar med gr. A pakning, høres litt for godt ut alt sammen, men han virka seriøs og kunne noe virka det som så folk for tru som dem vil.

 

Kan jo hente turbo-manifold fra Merkur XR4ti da, er jo pinto så passer nok, litt vanskelig å få tak på men men.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår