FrankiBoy Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg VR6. Det som er, er at dette er en typisk "ungdomsbil", noe som betyr dravkjørte motorer osv. Jeg har blitt fortalt at VR6 må inn til full overhaling etter 150.000 km, visst ikke så kommer ikke motoren til å vare så lenge. Dette stusser jeg litt på, siden de fleste motorer går som noen klokker etter passerte 200.000 km selv om de er blitt pressa mye. Er det større slitasje på en VR6 motor enn på feks en motor som står i en BMW 325? Ville det vært ett dårlig kjøp om jeg kjøpte en 93 mod VR6 som var kjørt 180.000 km? (kommer jo selvsagt an på om den var ungdomskjørt eller kjørt av voksne) Hadde det vært katta i sekken, som hadde ført til motorhavari? Er veldig i tvil nå, men har sinnsykt lyst på VR6!! En siste ting: hva betaler folk i forsikring? Ansvar, del/full kasko? Legg gjerne til alderen også når det gjelder forsikring. Siter 91 mod Peugeot Mi16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Kan jo bruke søk funksjonen, står mye der. Tør påstå at vr6 er gode motorer, så lenge er skifta olje osv i tide å generelt vedlikehold. Skifta selv register fordi begynte få antydn. til lyd fra kjedet. har hørt mange flere 325 med ulyd forhold til vr6'er med ulyd osv. men finnes vel flere 325 da. Er vel mye likt med alle motorer, er det rævkjørt så er det rævkjørt :) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 kjøp en fra en VW/VAG entuisiast.. disse pleier og ta godt vare på bilene sine! Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by mono kjøp en fra en VW/VAG entuisiast.. disse pleier og ta godt vare på bilene sine! Har desverre sett begge deler! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 betaler 6700,- i året på min Vr6, full kasko, 3000 i egenandel, 17.000 km i året kjørelengde, fri leigebil v.ulykke/verksted, Men da har e full bonus, aldri krasja, + + + og 3 stk .forsikring i IF skadeforsikring. Har du f.eks bare 2 skulle e betale 11.000 ca. i året..men forsikret mammas "bunad" for 200,- i året og dermed fikk e familierabatt på 3 forsikringer i samme firma, ramla så ned til 6700,-......det er greit det.. hør litt rundt jah.....mannnnnnge penger å spare Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg