Prodius Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Så på http://www.stylingtech.no at de selger supersprint effektanlegg.. Der selger de både "effektpotter (bakre)" og "effektpotter (midtre)", men jeg lurte på hva definisjonen på disse er.. Har alltid oppfatta det slik at "bakre" potte går fra kat. og bak, men jeg ble plutselig litt usikker.. Dette er vell noe av det beste effektanlegget på markedet til en e36 318i? Jeg trenger vell bare bytte bakrelyd demper for å få en mer "sportslig lyd"?? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Er ikke så veldig mye lyd i supersprint anleggene. Bakre effektpotte betyr å kun bytte bakre potte. Hender det er lyddemper mellom bakre og kat`en også. Derfor "midtre effektpotte". Så kommer kat`en. Festet i motoren sitter grenrørene. Skal du få noe særlig effekt bør du bytte alt inkl. grenrør. Skal du bare ha lyd, så hør med noen andre med 318 med effektanlegg. Finns bedre alternativ enn Supersprint når det gjelder lyd. Men teknisk kvalitet er Supersprint meget bra! Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Okey jeg skjønner .. Supersprint anlegg gir altså ikke den beste lyden, men er noe av det beste kvaliteten.. GOT IT :D Når det gjelder lyden hva slags anlegg skal jeg gå for da? Simons? Trenger altså bare bakre, hvis det ikke er noen midtre lyd demper.. Det finner jeg fort ut.. Hvor mye ligger et simons anlegg på? Noen som har effektanlegg på sin 318 og kan "rapportere" om hvilke merke og slik de har? Hvordan er lyden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Går litt på tynn is her da jeg ikke har hørt kombinasjonen før, men vil tippe en bakpotte fra Simons, og bytter kat`en med et rett rør (Be-4-you kan blandt annet lage et sånt rør. Tar ca 1000,- for å lage et erstatningsrør). Simons anleggene er ikke av topp kvalitet, men når du kun skal ha bakre potte er det ikke så veldig farlig. Lav pris på Simons hvertfall. Men ikke 100% rustfritt :( Ellers har vel Scorpion gode anlegg til bimmere om jeg ikke husker feil. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Da jeg ringte ned på Mekonomen spurte jeg hvor mye de skulle ha for anlegg fra kat og bak og da skulle de ha 3000 kroner, men når jeg ser på nettet så koster jo en simons lyddemper 500-800 kroner.. Kan da ikke koste 1500 kroner for røra fram til kat?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by Lien Noen som har effektanlegg på sin 318 og kan "rapportere" om hvilke merke og slik de har? Hvordan er lyden? Ta et raskt søk på "bmw effektanlegg" eller "simons". Kan ikke være så vanskelig å finne noe, er vel en million tråder om dette emnet fra før. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab-loffer Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Scorpion, sebring eller remus.... Siter Kosebil: BMW 525d ///M-sport - 2007 Servicevogn: Toyota HiAce 2,4td - 1999 Borte vækk: Peugeot Partner 1,9D - 2001 Borte vækk: Audi A6 1,9 TDi avant - 1998 Borte vækk: VW Golf 1,8 - 1986 Borte vækk: VW Passat 1,9TDi - 1994 Borte vækk: BMW E30 325iX - 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Supersprint lager gromme anlegg. Sportsanleggene gir fin brumming, mens Gruppe A race-anleggene gir ståpels!! 135 dB :D Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3erReihe Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Har 318is med Supersprint eff. anlegg (dvs fra kat. og bak) ok lyd av det, men vil anbefale Sebring dersom du vil ha mer bråk. Eller "sportslig lyd" om du vil... Tok en titt hos GSBildeler.no der skulle de ha 3646,- for bakpotte med 76mm DTM enderør og 3283,- for 81x65mm enderør. Ligger under: Nye deler - E36 - tilleggsutstyr dersom interessant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corcky Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by 3erReihe Har 318is med Supersprint eff. anlegg (dvs fra kat. og bak) ok lyd av det, men vil anbefale Sebring dersom du vil ha mer bråk. Eller "sportslig lyd" om du vil... Tok en titt hos GSBildeler.no der skulle de ha 3646,- for bakpotte med 76mm DTM enderør og 3283,- for 81x65mm enderør. Ligger under: Nye deler - E36 - tilleggsutstyr dersom interessant. Er det "Sebring" GSbildeler selger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3erReihe Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by corcky Er det "Sebring" GSbildeler selger? Det stemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corcky Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by 3erReihe Det stemmer! Og de er rustfrie? Min potte hoder på å ta knekken av rust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3erReihe Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by corcky Og de er rustfrie? Min potte hoder på å ta knekken av rust. Det vet jeg ikke.. send en forespørsel på post@gsbildeler.no....:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg