Gå til innhold

Registerreim på BMW 325i E30

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet/har formeninger om hvor ofte reg.reima skal byttes på denne type bil? Er det sånn at det ikke alltid er kilometer som er avgjørende, men også tid/år?

En annen ting jeg også lurer på:

Er det vanlig med litt tikking i denne motoren? Har hørt flere si det er dysene eller no som lager lyd, er det noen her som vet noe om dette.

Har akkurat kjøpt meg min første BMW, og har ikke så mye peiling på denne typen bil enda.

Håper på svar....

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du kan jo ta en tlf til nærmeste bmw forhandler og høre hva de sier om registeret.. husker ikke helt hva som er anbefalt. alder kan jo ha noe og si og..

Ellers så har jeg hatt flere 325 e 30.. og alle har tikket litt.. det er noe med dysene...

Eller så får jeg vel gratulere med godbil:)

bilder hadde jo hvert fint:)

Christian

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bilder av bilen:d henta den i går og er så langt veldig fornøyd. Går jo veldig bra også.

Bilen er helt original, og servicer er fulgt helt frem til jeg kjøpte den. Det har kun vært voksne eiere. Bilen har heller ikke gått mer enn 134000km, noe som etter min mening er lite til å være 1987 mod. M-interiør har den jo også. Veldig gode seter å sitte i:)

bak_side.jpg

bakseter.jpg

f%25bfrersete.jpg

felg.jpg

front.jpg

front_side.jpg

interi%25bfr.jpg

Hell yeah!!

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil..

men du må nesten takke meg for at jeg ikke kjøpte den før deg :P men er så mye å gjøre med den om jeg skal få den slik JEG vil ha den :)

vet ikke hva du har for planer for bilen, men noe er det hvertfall å gjøre.. stod i annonsen at det må byttes dempere?

ellers en helt strøken bil, men som jeg også var litt skeptisk til.. kanskje noen har lekt litt med tellern? har jo ikke gått så langt..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trydal

Misunner deg! FIN bil, et veldig bra eksemplar ser det ut som :)

Hvor mye måtte du ut med for den?

mener den stod til 35 jeg.. på finn.no

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil... Bare synd med de kromme hjulbuelistene. Ikke godt å si hva som kan gjemme seg bakom de...

Ta vare på bilen, ellers kommer BMW mafiaen og tar deg...

:D

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naar det gjelder registerremskifte har jeg faatt opplyst litt av hvert avhengig av hvor jeg har vaert inne til service:

Norge: 3 aar eller 60.000 km :)

Nederland: 3 aar eller 50.000 km :rolleyes:

Sveits: 3 aar eller 40.000 km :(

Tyskland: 3 aar eller 30.000 km :eek:

I det minste er de alltid konsekvente innenfor hvert av landene. Det betyr vel kanskje at de har utarbeidet ulike kravspesifikasjoner avhengig av hvordan bilene brukes i de ulike landene, noe som egentlig ogsaa er litt rart.

Jeg har holdt meg til Norske krav selv om min bil kjoeres mye i utlandet, og det har alltid gaatt bra.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Pen bil... Bare synd med de kromme hjulbuelistene. Ikke godt å si hva som kan gjemme seg bakom de...

Ta vare på bilen, ellers kommer BMW mafiaen og tar deg...

:D

Jeg har tatt av hjulbuelistene, og der finnes det i hvertfall ikke rust. Ellers har jeg ikke funnet noe skadelig rust på bilen. Kun litt småpirk, men ingen hull eller no.

Skal stelle pent med bilen jeg, vil ikke at BMW mafiaen skal komme å ta meg...

Takk alle sammen for svar på spm om reg. reima på bilen. Da vet jeg når jeg skal bytte den neste gang.

Og forresten, stolene er ikke til salgs... :D

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider