Gå til innhold

Forgasser til 18SE

Ranger emnet

wiktory

Anbefalte innlegg

Var en tur å snakke med han som jeg skaffa Asconan fra i går. Vi skulle bytte bremser på kjærra å mens vi holdt på ba jeg han forteller hvordan motort som sto i den. Det er nemmelig en 1,8l forgasser. 1,8 forgasser! tenker jeg. Det finnes jo ikke noe sted, men den går jo sån "Ok" så det stemte sikkert, men så skjønte jeg det, han sa han hadde bygd den om fra Injection.

Sansynligvis er det en 18SE med 1,6l gasser. Gasseren kommer sikkerert fra 16N/16SH/16SV. Noen som vet om det er noen annen forgasser som jeg kan sette på som yter litt bedre, snakker nå om gasser fra en annen Opel som ikke er alt for vanskelig å skaffe. Er det mye stess gidder jeg ikke, går helt ok som den går. Kan ut å sjekke nummeren litt bedre senere så kan vi se om vi finner ut akkurat hvem gasser det er og om det er 18SE.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart man kan trimme med gasserer! to dobble webere eller no, av kaliber 45 eller 48, en hissig kam, nytt tenningsannlegg, porta/høvla topp med bronse styringer, teflon ventil brikker, dobble ventilfjører, borra og stroka til 2.3l, smidde høykomp stempler, letta og avbalansert veiv og råder, underspyling, highflow oljepumpe ++++ så ska det gå unda da ja ;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt innteresangt ut. Har ikke penger akkurat nå, men får se litt senere viss du fremdeles har den :D Hvor mye hester er det i Manta Gt orginalt?

Med Manta Gt gasser på min motor vill jeg da få en identisk motor til den som står i Manta GT?

så klart man kan trimme med gasserer! to dobble webere eller no, av kaliber 45 eller 48, en hissig kam, nytt tenningsannlegg, porta/høvla topp med bronse styringer, teflon ventil brikker, dobble ventilfjører, borra og stroka til 2.3l, smidde høykomp stempler, letta og avbalansert veiv og råder, underspyling, highflow oljepumpe ++++ så ska det gå unda da ja hehe.

Nei...er ikke ute etter noen super trim her..bare litt mer skyv.

Noen som vet hva turtall sperren normalt er på disse bilene? Min gjør faen meg 70 på første og ca 120 på andre før den sperrer (4 trins kasse).

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider