Gå til innhold

Recept 250 Hk

Ranger emnet

Gammelbil

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk?

Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic)

Original ft turbo. 530 topp

Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom"

Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre..

Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg

Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på..

Takker og bukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bytte turbo for og komme opp i det antal HK!?

MItt resept på 235HK;

531 Topp Portet, med ny kam(ukjent fabrikat.)

Motronic 022 Sprut. Chip fra Unichip.

FK bunndel, vektbalansert mm.

Garret T3 Trim 60 Turbo.

3" All the Way.

1,1 I ladetrykk.

Jobb gjordt av Engs Auto AS og BotneBil AS.

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du jeg kan få ca 220 med original 530 topp og orig turbo med chip og turbotrykk da?

Hvis det må større turbo og datasprut til for å komme videre, med kanskje litt flyttet effektkurve tror jeg jeg avventer. Må sikkert legge 30 000 i det. Blir 1,5 gang mere enn hele prosjektet har kostet til nå det...

Kan vel lette 100 kg+ for den prisen, og det utgjør ca 15 % effekt og nesten 30-40 hk.... Og kanonraske starter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med org turbo og 530 topp tror jeg ikke du kommer opp mot 220 Hk, vet ikke med sikkerhet. Har kun min egen motor(som er testet på MaHa rulle) som sammenligningsgrunnlag. Sikkert andre som har noen andre grunnlag(help me da for rakkern, none må jo a papirer må motorene sine og ikke slike njaaa sikkert sånn cirka såååå myyyee)

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider