Gammelbil Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Hei Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk? Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic) Original ft turbo. 530 topp Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom" Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre.. Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på.. Takker og bukker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Må vel bytte turbo for og komme opp i det antal HK!? MItt resept på 235HK; 531 Topp Portet, med ny kam(ukjent fabrikat.) Motronic 022 Sprut. Chip fra Unichip. FK bunndel, vektbalansert mm. Garret T3 Trim 60 Turbo. 3" All the Way. 1,1 I ladetrykk. Jobb gjordt av Engs Auto AS og BotneBil AS. Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Takker Kan vel hende at jeg siktet litt høyt på effekten ja.. Kjører du på originale dyser og luftmengdemåler? Det er der jeg er mest usikker på hva jeg skal gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Jeg lkjører med det JA, og det er der det stopper nå, Ny turb, IC og datasprut så kommer jeg godt over 250...... Mne det er det med penger da, Trimming er IKKE Billig.... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Mener du jeg kan få ca 220 med original 530 topp og orig turbo med chip og turbotrykk da? Hvis det må større turbo og datasprut til for å komme videre, med kanskje litt flyttet effektkurve tror jeg jeg avventer. Må sikkert legge 30 000 i det. Blir 1,5 gang mere enn hele prosjektet har kostet til nå det... Kan vel lette 100 kg+ for den prisen, og det utgjør ca 15 % effekt og nesten 30-40 hk.... Og kanonraske starter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Med org turbo og 530 topp tror jeg ikke du kommer opp mot 220 Hk, vet ikke med sikkerhet. Har kun min egen motor(som er testet på MaHa rulle) som sammenligningsgrunnlag. Sikkert andre som har noen andre grunnlag(help me da for rakkern, none må jo a papirer må motorene sine og ikke slike njaaa sikkert sånn cirka såååå myyyee) Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg