Gå til innhold

250 Hk 230 ET/FT

Ranger emnet


Gammelbil

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk?

Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic)

Original ft turbo. 530 topp

 

Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom"

 

Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre..

 

Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg

Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på..

 

Takker og bukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gammelbil

Hei

Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk?

Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic)

Original ft turbo. 530 topp

 

Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom"

 

Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre..

 

Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg

Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på..

 

Takker og bukker

 

Send en mail til KRB-Trading.... De vet dette bedre enn de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gammelbil

Hei

Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk?

Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic)

Original ft turbo. 530 topp

 

Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom"

 

Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre..

 

Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg

Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på..

 

Takker og bukker

 

Omtrent samme resept som jeg skal bygge i vinter:

 

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=26326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ET innsprut med luftmengdemåler, så det er samspillet mellom større dyser og luftmengdemålerhus og justerbar BTR som er qluet for meg, og om topp og turbo vil henge med..

Ligger noen tips rundt omkring ang BMW luftmengdemålerhus med overflyttet innmat (men jeg vet ikke hvilken bil eller BMW motor som kan bidra..) - mot dyser og bensintrykk.

Kan skrive ei liste med ønsker om råder og kam og porting av 531 topp osv, men jeg ønsker iallefall i første omgang å ta ut det som er mulig på 230FT motor med orig 530 topp og kam og turbo.

 

Problemet mitt er at jeg ikke har holdt på med dette siden B20 med 2X45 var jævlig bra saker... Så det er et "hull" i min kunnskap som tilsvarer utviklingen de siste 20 åra...

:rolleyes:

 

Alt av info er dyrebart for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kjører på med original turbo først, så får jeg bytte etterhvert. Funderer på tilleggsinnsprut type pic5 eller lignende. Det blir nok rimeligere enn å skifte dyser og LMM og justerbar BTR osv. Men, jeg har ikke erfaring med tillegssprut heller, for den saks skyld.

Trenger en 2-300 timer til på bilen før den er ferdig, så videre trimm får komme siden. Hadde troen på at 250 Hk kom litt lettere.. men det er jo mange som påstår å ha 250 med chip og eksos, så vi får holde bena på jorda å heller bremse bilen, før skrytet starter på alvor... Tar en effektmåling med 3" ut og chip og trykk på tenningsbankgrensen og litt tilbake, så er det lettere å se hvordan ting utvikler seg. Har ikke kjørt piruetter på en del år nå, men trangen til å leke ser ikke ut til å slippe taket, selv om håret gråner....

Får bruke vinteren til å bygge ferdig, lette maksimalt. Veide chassi med akslinger og hjul i dag, og det ble ca 470 kg. Blokk og topp 110 kg, gear og mellomaksel og eksosanlegg rundt 50 kg. tror jeg kan klare å få en kjørbar "ramme" på 650 kg. Så kommer dører, skjermer, front osv. Spennende å se hva vekta stopper på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gammelbil

Har noen bilder tatt med mobil, men de er ok på data..

Kan alltids legge ut noen, hvis jeg hadde visst "hur man gjør det"

 

Gå inn på http://www.photobucket.com, lage deg en konto der (gratis) og legg ut bildene der.... Til slutt tar du linken fra bildene dine som da ligger på Photobucket og legger de inn her.... Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår