Gammelbil Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Hei Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk? Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic) Original ft turbo. 530 topp Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom" Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre.. Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på.. Takker og bukker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Gammelbil Hei Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk? Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic) Original ft turbo. 530 topp Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom" Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre.. Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på.. Takker og bukker Send en mail til KRB-Trading.... De vet dette bedre enn de fleste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Gammelbil Hei Noen som har noe erfaring rundt effektøkning som gir rundt 250 hk? Motor 230FT 90 mod, innsprut Motronic 022 (86 mod 740 tic) Original ft turbo. 530 topp Monterer 3" eksos med en potte "rakt igjennom" Skulle gjerne hatt spesifikke tips fra A til Å om hvordan 250 hk kan nåes, med bra bunndrag. Tenkte ikke å bytte turbo. Kanskje intercooleren må byttes i en aluminium med virkningsgrad bedre.. Jo mere detaljert, jo gladere blir jeg Det ers ikkert flere veier til målet her, så all hjelp blir satt stor pris på.. Takker og bukker Omtrent samme resept som jeg skal bygge i vinter: http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=26326 Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Har ET innsprut med luftmengdemåler, så det er samspillet mellom større dyser og luftmengdemålerhus og justerbar BTR som er qluet for meg, og om topp og turbo vil henge med.. Ligger noen tips rundt omkring ang BMW luftmengdemålerhus med overflyttet innmat (men jeg vet ikke hvilken bil eller BMW motor som kan bidra..) - mot dyser og bensintrykk. Kan skrive ei liste med ønsker om råder og kam og porting av 531 topp osv, men jeg ønsker iallefall i første omgang å ta ut det som er mulig på 230FT motor med orig 530 topp og kam og turbo. Problemet mitt er at jeg ikke har holdt på med dette siden B20 med 2X45 var jævlig bra saker... Så det er et "hull" i min kunnskap som tilsvarer utviklingen de siste 20 åra... :rolleyes: Alt av info er dyrebart for meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captainvolvo Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Du MÅ bytte turbo. Original turboen orker kanskje 220hk. Men vær varsom med turbotrykk hvis du bytter til f.eks. t3/t4 hybrid turboen. Min hadde tenningsbank allerede ved 0,7 i trykk med t3/t4, så vær forsiktig!:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Ok. Kjører på med original turbo først, så får jeg bytte etterhvert. Funderer på tilleggsinnsprut type pic5 eller lignende. Det blir nok rimeligere enn å skifte dyser og LMM og justerbar BTR osv. Men, jeg har ikke erfaring med tillegssprut heller, for den saks skyld. Trenger en 2-300 timer til på bilen før den er ferdig, så videre trimm får komme siden. Hadde troen på at 250 Hk kom litt lettere.. men det er jo mange som påstår å ha 250 med chip og eksos, så vi får holde bena på jorda å heller bremse bilen, før skrytet starter på alvor... Tar en effektmåling med 3" ut og chip og trykk på tenningsbankgrensen og litt tilbake, så er det lettere å se hvordan ting utvikler seg. Har ikke kjørt piruetter på en del år nå, men trangen til å leke ser ikke ut til å slippe taket, selv om håret gråner.... Får bruke vinteren til å bygge ferdig, lette maksimalt. Veide chassi med akslinger og hjul i dag, og det ble ca 470 kg. Blokk og topp 110 kg, gear og mellomaksel og eksosanlegg rundt 50 kg. tror jeg kan klare å få en kjørbar "ramme" på 650 kg. Så kommer dører, skjermer, front osv. Spennende å se hva vekta stopper på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 en 242 eller? :) blir vel rundt 800-1000 kg :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 PV 444. Måtte ta den beste bilen når jeg først skulle begynne å bygge.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by Gammelbil PV 444. Måtte ta den beste bilen når jeg først skulle begynne å bygge.... Bra! Har du bilder av prosjektet eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Har noen bilder tatt med mobil, men de er ok på data.. Kan alltids legge ut noen, hvis jeg hadde visst "hur man gjør det" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by Gammelbil Har noen bilder tatt med mobil, men de er ok på data.. Kan alltids legge ut noen, hvis jeg hadde visst "hur man gjør det" Gå inn på http://www.photobucket.com, lage deg en konto der (gratis) og legg ut bildene der.... Til slutt tar du linken fra bildene dine som da ligger på Photobucket og legger de inn her.... Lykke til =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by Texascom Gå inn på http://www.photobucket.com, lage deg en konto der (gratis) og legg ut bildene der.... Til slutt tar du linken fra bildene dine som da ligger på Photobucket og legger de inn her.... Lykke til =) Retter feilen: http://www.photobucket.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 http://img.photobucket.com/albums/v487/pv444ft/b8d9923b.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Bra!! Flere bilder?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Har mye jobb... Skal kappe ut torpedo, å begynne å sette inn motor og gear, så ting faller litt på plass http://img.photobucket.com/albums/v487/pv444ft/c3133f93.jpg http://img.photobucket.com/albums/v487/pv444ft/Bilde18.jpg http://img.photobucket.com/albums/v487/pv444ft/Bilde79.jpg http://img.photobucket.com/albums/v487/pv444ft/Bilde80.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.