lars-frr Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Tenkte jeg skulle være litt harry idag , og lage hull i luftfilterboksen . Motoren er 1.8 mono injection . Da ligger luftfilterboksen helt nærmest til venstre i motorrommet sett forfra. Men hvis jeg da driller hull oppå luftflilter boksen så vil jo ikke filteret ha så mye og si for det ligger i bånn . Må jeg da drille under luftfilter boksen eller har det ikke så mye å si hvor jeg borrer ? Har gjort dette på en 1.6l da var det ikke noe stress .. Bilder ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Hullene må være under filteret ellers drar du inn all møkka rett i motor.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Blir det noe særlig lyd av det eller ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by lars-frr Blir det noe særlig lyd av det eller ?? Bråker noe helt sinnsykt på civic i så fall... GODKNALL! :D Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Borr hullene på de sidene som er vekk fra motoren, legg også opp en fartsluft slange. Kan bli fin lyd da... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Borre et stort hull i luftfilteret sett forfra og så leggen en slange i røret og videre ut mot grillen ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by lars-frr Borre et stort hull i luftfilteret sett forfra og så leggen en slange i røret og videre ut mot grillen ? Vet ikke om jeg ville turt å stikke den rett inn, prøv å sette den litt på skrå, med tanke på at vann ikke burde komme inn i luftfilter boksen;) Kjøp en nettingstrømpe å tre over slangen i begge ender, så du slipper at større partikler kommer gjennom(insekter, løv/blad osv Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 jeg strakk rør fra filterboks og ned under fanger'n... ble fint :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 har hørt noen bruker noe som heter "kon-filter" K&N skal visst lage sånne............... ;) Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by ehrnst har hørt noen bruker noe som heter "kon-filter" K&N skal visst lage sånne............... ;) hørt at K-Jetronic/monosprut ikke har godt av konfilter...? aka for mye luft og fucka blandingsforhold/drukning? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by ehrnst har hørt noen bruker noe som heter "kon-filter" K&N skal visst lage sånne............... ;) Har også hørt at de fleste som bruker "kon-filter" får dårligere ytelser enn med orginalt filter, fordi filteret bare suger varm luft fra motorommet ;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 B.T.i: er derfor man har såkalte "Induction"-rør :D de strekker man fra f eks under fanger osv for å lede kaldluft rett inn til filteret, også har man gjerne en plate mellom filter og motor for å isolere, så det burde ikke være noe problem såvidt jeg vet :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.