Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

Som nevnt tidligere - hvis veiven din har lengre slag er du ute på tynn is når det gjelder komposjon.... Vil tro den blir for høy med denne veiven ?????

 

I know..Rekker ikke sjekke før over helga pga husflytting.

Komp. vil nok bli for høy med denne veiven ja..Håper det viser seg at det er en annen veiv, så jeg kan få bytta til G60 fort som faen..

Bare så jævlig kjipt at jeg har balansert veiv/svinghjul og clutch..hehe

Må gjøres på nytt :(

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis g60 stemplene har vert borti ventilene så har du nok hatt mer en 6:1 i komp ( er vel det 16v topp på g60 blokk gir ? )

 

Dette er jo egentlig meget grei matte om du setter deg ned å regner litt ...

 

Han har S2 stemlper, også skal det være G60 veiv, men som da kanskje ikke er G60 allikevel..

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å tenke på en annen teori her i stad..

 

Som dere kanskje vet så pleier man å planslipe toppene på sugemotorer en god del for å heve kompen..

 

Når forrige eier kjøpte toppen som sitter på min nå, så satt det sugemotor-trimkammer, og ellers var den 16v motoren meget potent.

Forrige eier planslipte toppen 4 tiendels millimeter til før han satte den på blokka. Han sier det sitter G60 veiv i blokka.

 

Så det jeg da lurer på er: Kan toppen min være planslipt så sinnsykt for å gi høyere komp på en sugemotor, at ventilene slår i stemplene her. ?

Er såååå akkurat på håret at det ikke er plass til ventilene..Skjønner liksom ikke at det kan være veiva...

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å tenke på en annen teori her i stad..

 

Som dere kanskje vet så pleier man å planslipe toppene på sugemotorer en god del for å heve kompen..

 

Når forrige eier kjøpte toppen som sitter på min nå, så satt det sugemotor-trimkammer, og ellers var den 16v motoren meget potent.

Forrige eier planslipte toppen 4 tiendels millimeter til før han satte den på blokka. Han sier det sitter G60 veiv i blokka.

 

Så det jeg da lurer på er: Kan toppen min være planslipt så sinnsykt for å gi høyere komp på en sugemotor, at ventilene slår i stemplene her. ?

Er såååå akkurat på håret at det ikke er plass til ventilene..Skjønner liksom ikke at det kan være veiva...

 

Dette henger ikke i hop med det du sa tidligere om at stemplene stikker mer opp enn det de skal. Feilen ligger da i blokka og ikke i toppen. Så sjekk at alle delene i blokka er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger ikke i hop med det du sa tidligere om at stemplene stikker mer opp enn det de skal. Feilen ligger da i blokka og ikke i toppen. Så sjekk at alle delene i blokka er riktig.

 

Ja, det er en annen teori ja..

Har vært opptatt med husflytting i det siste, så skal gå igang nå til ukat få igjen med å få blitt ferdig..Så vi har ikke sjekka noe veiv eller noe enda. Bare kommer med noen teorier her :)

 

Var pappa som sa han mente stemplene gikk så vidt over blokka. Han som satte sammen motoren for meg..Jeg var ikke tilstede akkurat da.

 

Men må iallefall opp igjen med topp og måle litt..Halve moroa det :D

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fant ut i går at jeg har riktig slag på veiva allikevel, så antageligvis blokka som er høvlet for mye..Er lissom akkurat på håret, så pappa har egentlig litt lyst til å prøve å frese ned plass til ventilene i stemplene..Er ikke snakk om mye..

Men er usikker på hvordan kompen vil bli ? noen som vet ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår