Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driver fælt med pussing av motordeler om dagen..Veldig slitsomt og tidkrevende

 

Kommet et stykke på innsuget. Har nok igjen noen runder med autosol tror jeg. Men vanskelig å få det noe bedre, siden jeg ikke har glassblåst det ?

Begynte også med litt for fint papir kanskje. Men uansett veldig mye bedre enn det var :

 

Før:

 

IMG_9524.JPG

 

Etter:

 

IMG_0256.JPG

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=42606&item=4519977137&rd=1

 

Bytte til scirocco innsug ? :) er iallefall pent :)

 

Tror ikke det :) Litt mer spesielt med RS2 innsug ;)

Men ser at jeg har igjen litt gnikking før jeg er på det finish-nivået :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

 

Tror ikke det :) Litt mer spesielt med RS2 innsug ;)

Men ser at jeg har igjen litt gnikking før jeg er på det finish-nivået :)

 

Enig med deg der, og hvor ofte ser du det står "powered by porche" i en 2`r golf ?:D Jævli grom a gitt :D

 

Fantastisk pen bil du har ! Er så utrolig sjarm med turbo 2 `r !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=42606&item=4519977137&rd=1

 

Bytte til scirocco innsug ? :) er iallefall pent :)

 

Rocco innsug gir mindre effekt enn S2/RS2 innsug pga varmen fra toppen og turbo bla.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tatt og startet en egen FAQ tråd angående polering, slik at man kunnu utveksle erfaringer og finne frem til den bveste måten.. er sikkert mange måter å gjøre dette på, og noen er bedre enn andre.. Jeg savner en slik tråd litt iallefall...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Skulle nesten tatt og startet en egen FAQ tråd angående polering, slik at man kunnu utveksle erfaringer og finne frem til den bveste måten.. er sikkert mange måter å gjøre dette på, og noen er bedre enn andre.. Jeg savner en slik tråd litt iallefall...

 

Polerings tråd ...

 

Søk litt ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble "ferdig" med toppdekselet mitt i går. Ble ganske så fornøyd egentlig. Prøve å legge ut bilder litt utpå dagen.

 

Toppdekselet var veldig fælt, så jeg brukte stålull for å få av verste møkka (enda jeg har badet det i sånn syrebad-ting).

Fortsatte å pusse ned møkka som var igjen med 120 papir.

Deretter 180 vannslipe. 400 vannslipe. 600 vannslipe. 1200 vannslipe. Da var det så sent, at jeg bare ville bli ganske fort ferdig. Polerte vel 30 minutt eller noe tenker jeg. Har igjen litt polering. Gnukka litt med autosol til slutt, og resultatet ble veldig bra :)

 

Innsuget må være i et litt annet metall. Toppdekselet ble en del blankere, selv om jeg ikke pusset like lenge. ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår