Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

ja, golf er jo en liten bil så det holder sikkert. liker utseendet på golfene, liker bare ikke at det er fremhjulstrekk!! hadde det vært bakhjulstrekk så hadde alt vært myyyye bedre! bilder er en fin ting! :D

 

syncro min venn !!

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk tatt en motorvask i motorrommet i går :) Så i dag skal det poleres i motorrommet, så kanskje man får tilbake no rød-farge :D

Ellers så mangler jeg kun å skru på eksosmanifold med turbo, så er motoren i seg selv klar. Da er det bare å dytte den nedi bilen.....nesten ;)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få tatt litt nå en dag :)

Vært stillstand noen dager nå, siden jeg har sliti med å få tak i koblinger for vann og oljekjølinga på turboen..Men GIK Turbo på Kongsvinger har heldigvis :)

Så da bør jeg få dette innen noen dager..Kanskje,kanskje,kanskje rekker jeg 1.mai treffet i Valdres..Hvis ikke så får målet bli 14. Mai. Da skal lokallaget ha "åpen dag" på lokale Mekonomen-butikken. :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gled dere for tidlig.....

Helt ferdig med motor i går..Skulle dra den rundt med hånda..Stemplene butter når de er på topp..hmm...

Stemplene er som de skal de..Ventilene skal det mye til at blir skeive bare ved at motoren drar rundt..

 

Merket oss at kilesporet på tannhjulet til enten kammene eller veiva ikke var som det skulle (husker ikke i farten hvilket tannhjul)...kan være en årsak ?Faen..Så ut til at jeg faktisk kunne sette motoren på motorfester i løpet av helga..Skal vel mye til for at vi kan det nå..Spent på hva som må gjøres..helvetes dritt.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Husker du vi diskuterte den "babyblå" golfen på raufoss ?

 

Nå er den til salgs...

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=731679

 

Mellom 250-400hk hørtes modig mye ut men =P

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye hester er det nok ikke i den..Vært å titta på den der på nært hold sammen med Kenneth..Var mye halvgjort..dashbordet sitter ikke ordentlig i..Og bilen kutter og driver..vet ikke om de kanskje har fiksa det nå jeg..

Er forresten ikke eneste 2er Vr6 turbo i Norge..hehe

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ta deg en tur, Tommy :)

Har planer om Peloquin diff.sperre, etterhvert..Er ikke akurat billig det heller.. :) Vi får se hvor mye mer jeg gidder med den etter at jeg er ferdig med motor nå..

Lyst på nytt prosjekt..Ascona med cossie eller noe..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår