Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

Fikk start på motoren forrige uke. Men det raklet som et lite helvete. :(

 

Motoren er timet 100% riktig, stemplene sitter riktig vei. Utsparringen til oljeunderspylingen er helt fin.

Tok ut kammene i går, for å bytte til original-kammer.

Målte at trim-kammene hadde 1 mm høyere løft, men fy f*** så spisse de kammene var. Er vel så rask åpningstid, at man rekker jo ikke få inn noe

Var omtrent så man kunne skjære seg på de..

Kan ha en medvirkende årsak til at vi tror stemplene butter i ventilene, kanskje ? Ser tydelige merker på gamle g60 stemplene...

 

Anyway, byttet kammer, og skulle prøve å starte den igjen. Da ville den ikke starte plutselig. Antageligvis noe ledninger som vi må se litt nærmere på.

Men rakk ikke mer i går, pga andre avtaler..Se mer på det i dag.

 

Skal nok få det til til slutt :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Målte at trim-kammene hadde 1 mm høyere løft, men fy f*** så spisse de kammene var. Er vel så rask åpningstid, at man rekker jo ikke få inn noe

Var omtrent så man kunne skjære seg på de..

 

Høres merkelig ut, det er jo vanligvis lengre durasjon på en "kvass" kam. Og det vil jo si det motsatte av at den er kvass i den forstand...

 

Se med lomelykt i plugghullene etter om det er merker i stempler. Hvilke stempler er det du bruker?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt merkelig...Nå driver den jævla alarmen å kødder nå da, så vi får ikke start..Hehe..Kobler snart av hele jævla driten!

Måtte ha av en del ledninger når vi skulle ha ut rattstammen, for å modifisere clutch-pedalen. Og var ikke så enkelt å sette alle ledninger på plass igjen gitt..

Men, når vi får fiksa dette med alarmen, så får vi bare prøve å kjøre den varm, så får vi satse på at raklinga blir borte..

Skjønner ikke noe annet jeg nå..

Rudi har jo akkurat samme bunn som meg, og akkurat samme topp når det gjelder kam-oppsett...

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada :)

Men har nå funnet ut hvilke ledninger som må kobles sammen, for å koble ut startsperra..Så vi får prøve det så fort det lar seg gjøre :)

 

Rakler det og kødder nå, så veit jeg ikke..For nå har jeg iallefall helt likt oppsett som Rudi har når det gjelder innmat i blokk og topp!

 

Prøve å kjøre den varm, og se om det gir seg da kanskje isåfall ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..siden den gikk jevnt og pent men likevel rakler..så høres det ut som et ventilproblem for meg...men det kan jeg jo selvfølgelig ikke si sikkert da..

 

Nye ventiler, ventilløftere hos deg?? Er vel tvilsomt at det er rådebank hos deg...siden motoren er ny nå...

 

Hadde vært mye letter å svart om du hadde hatt en film med god kvalitet på:)

 

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt mer på motoren i dag, og vi har vel kommet frem til at vi må ut med toppen, og sjekke over den når det gjelder ventiler. Og vi må nok også slipe plass til ventiler i stemplene.

Synes bare det er så rart når Nitewlkr gjorde det uten noe som helst problem ?

Men samtidig som vi har toppen ute, så lurer jeg på om jeg ikke kanskje skal ta å porte litt.... ;)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår