Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

Ja, det er egentlig merkelig, han har akkurat samme oppsett som deg i motoren?? Stempler og alt??

 

Han har akkurat samme oppsett i motor med stempler,råder, og kammer og sånn ja...

 

Volvo_240: Tja, vanskelig å si..uke eller to..

Kenneth var over en tur i går..Når jeg får tatt av toppen, og titta litt, og antageligvis slipt litt plass til ventiler, så skal han få den til å gå ordentlig for meg..Så får vi se når vi blir ferdig..Er dritlei nå, så vil bare kjøre..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Burde gå bra da når dere får gjort det...jeg setter iallfall en finger på at det er noe med ventilene å gjøre... Litt kjedelig å drive å skruve på bilen man har gledet seg til å kjøre til sommeren liksom...så er sommeren allerede her.. Lykke til iværtfall:) Dette går nok bra når dere får slipt litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har akkurat samme oppsett i motor med stempler,råder, og kammer og sånn ja...

 

Volvo_240: Tja, vanskelig å si..uke eller to..

Kenneth var over en tur i går..Når jeg får tatt av toppen, og titta litt, og antageligvis slipt litt plass til ventiler, så skal han få den til å gå ordentlig for meg..Så får vi se når vi blir ferdig..Er dritlei nå, så vil bare kjøre..

skjønte kenneth noe av d der da`? håper den snart kommer på veien igjen : dragcar

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønte kenneth noe av d der da`? håper den snart kommer på veien igjen : dragcar

 

Han hørte jo at det var noe som butta når vi dro den på starteren..

Så han sa vi burde ta opp toppen å sjekke at ventilene var rette, noe de er.

Så veit jeg ikke hva vi får gjøre..Må da evt. slipe ned plass til ventilene i stemplene..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hørte jo at det var noe som butta når vi dro den på starteren..

Så han sa vi burde ta opp toppen å sjekke at ventilene var rette, noe de er.

Så veit jeg ikke hva vi får gjøre..Må da evt. slipe ned plass til ventilene i stemplene..

oki.. er d ikke ganske vansklig å slipe på stemplene da? :omfg hørt at d skal være ganske vansklig.. men men

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ventilene er rette så er det vel ikke dem som har butta ?

 

Er noe muffens her et eller annet sted ...

 

Ser vel merker i stemplene hvis de har vert borti ...

 

Om du har samme oppsett som andre og alt ser ut til å stemme ville jeg bare prøvd en tur for å se om bråket gir seg ...

 

 

En tanke som falt meg inn - er ikke nederste stempel fjær som går for langt ned ? ? vil gjetting ...

 

 

Når jeg skiftet kam og løftere banket og klaget deg seg noe voldsomt fremmi der i et par km før den roet seg ...

 

Hadde ventiler butta oppi hadde de vel aldri overlevd ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ventilene er rette så er det vel ikke dem som har butta ?

 

Er noe muffens her et eller annet sted ...

 

Ser vel merker i stemplene hvis de har vert borti ...

 

Om du har samme oppsett som andre og alt ser ut til å stemme ville jeg bare prøvd en tur for å se om bråket gir seg ...

 

 

En tanke som falt meg inn - er ikke nederste stempel fjær som går for langt ned ? ? vil gjetting ...

 

 

Når jeg skiftet kam og løftere banket og klaget deg seg noe voldsomt fremmi der i et par km før den roet seg ...

 

Hadde ventiler butta oppi hadde de vel aldri overlevd ?

 

Jo, det er nok ventilene som har butta.

Har pratet en del med andre, og de sier at stemplene skal være 3-4 mm under blokkanten når stemplene er på topp. Mine er 1-1,5 mm OVER kanten.

Så det vi da har en teori om, er at det er et annet slag på veiva. At det for eksempel sitter ei 2.0 liter veiv der ?

Ser på de gamle G60 rådene og stemplene at ventilene har vært så vidt borti. Og det skal ikke forekomme ved å bare sette 16v topp på blokka.

Så det vil bli sjekket opp ganske snart hva slags slag det er på veiva.

 

Litt kjedelig å måtte bytte veiv når jeg har balansert veiv/cluctch/svinghjul for en del kroner...

Så kanskje heller bare slipe ned plass til ventilene i stemplene.

Er ikke så fryktelig vanskelig.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nok ventilene som har butta.

Har pratet en del med andre, og de sier at stemplene skal være 3-4 mm under blokkanten når stemplene er på topp. Mine er 1-1,5 mm OVER kanten.

Så det vi da har en teori om, er at det er et annet slag på veiva. At det for eksempel sitter ei 2.0 liter veiv der ?

Ser på de gamle G60 rådene og stemplene at ventilene har vært så vidt borti. Og det skal ikke forekomme ved å bare sette 16v topp på blokka.

Så det vil bli sjekket opp ganske snart hva slags slag det er på veiva.

 

Litt kjedelig å måtte bytte veiv når jeg har balansert veiv/cluctch/svinghjul for en del kroner...

Så kanskje heller bare slipe ned plass til ventilene i stemplene.

Er ikke så fryktelig vanskelig.

 

Er blokka uplanet da?

 

Du må jo i så fall ha ganske mye høyere kompresjon en de som kjører med liknende oppsett om dine stempler nå er 5mm høyere enn det de skal. Tror jeg ville byttet til riktig veiv ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blokka uplanet da?

 

Du må jo i så fall ha ganske mye høyere kompresjon en de som kjører med liknende oppsett om dine stempler nå er 5mm høyere enn det de skal. Tror jeg ville byttet til riktig veiv ja.

 

Blokka skal være uplanet ja. Toppen er høvlet 4 tiendels millimeter, men det skal ikke ha mye å si.

 

Skal teoretisk få 9,1:1 i komp med G60 veiv og disse stemplene og rådene og med 16v topp. Har jo en del mer nå da, så jeg tør nesten banne på at det er feil veiv..Selv om forrige eier sier det sitter G60 veiv der, så er jeg nå ikke helt sikker på det. Kan jo være ei 2.0 liters veiv eller diesel veiv.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka skal være uplanet ja. Toppen er høvlet 4 tiendels millimeter, men det skal ikke ha mye å si.

 

Skal teoretisk få 9,1:1 i komp med G60 veiv og disse stemplene og rådene og med 16v topp. Har jo en del mer nå da, så jeg tør nesten banne på at det er feil veiv..Selv om forrige eier sier det sitter G60 veiv der, så er jeg nå ikke helt sikker på det. Kan jo være ei 2.0 liters veiv eller diesel veiv.

 

 

Som nevnt tidligere - hvis veiven din har lengre slag er du ute på tynn is når det gjelder komposjon.... Vil tro den blir for høy med denne veiven ?????

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår