Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel si det sånn at jeg ikke blir helt klok på det her...

 

Blokka er akkurat like høy som den skal være originalt..

Toppen er akkurat like høy som den skal være originalt..

Slaget på veiva er akkurat like mye som den skal være originalt..

 

Så hva kan det være!?

 

Eneste vi ikke har målt og sjekka nå er rådene og stemplene..

 

Men kjøpte de av en som har akkurat like i sin, så det skal jo være riktig..

 

Setter snart inn igjen G60 rådene og stemplene, bare for å få kjørt i sommer! :aug:

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dan: tar du av toppen, ser du jo om ventilene har gått i.. har de det, er det bare å frese litt.. kan og være at dette er brukte stempler som har slitt seg inn til en motor, for så å bli satt i en ny en.. og denne nye er ikke borret opp, og har derfor en øvre slitekant i sylinderen som ringene til de nye stemplene dine butter mot på topp..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dan: tar du av toppen, ser du jo om ventilene har gått i.. har de det, er det bare å frese litt.. kan og være at dette er brukte stempler som har slitt seg inn til en motor, for så å bli satt i en ny en.. og denne nye er ikke borret opp, og har derfor en øvre slitekant i sylinderen som ringene til de nye stemplene dine butter mot på topp..

 

Ser at ventilene har gått i stemplene..Men hvordan vil det bli hvis vi freser litt ?

Men vi har sjekket ut dette med slitekant, og det er sånn det skal være..

Stemplene var brukte fra før ja, før jeg satte de i min..hmm

 

Kan det gå ann å ha for lange ventiler da ?

 

Kom med idéer!! jeg vil kjøre, nå!!! :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, hvis du ser at ventilene har gått i, er det bare å frese.. er ikke noe problem det.. trenger ikke gå dypt.. skulle holde med en millimeter vel.. har ikke lengre ventiler.. eneste er at stemplene helst må veies etter fresingen, men ta såmm ca likt på alle så slipper du opp med blokka igjen..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg er nødt til å slipe i stemplene, så er det jo noe feil et sted..? For det skal jo ikke være nødvendig..

Vil jeg ikke da få høyere komp pga at jeg må slipe plass til ventilene ?

Skal jo egentlig få 9,1:1 i komp med S2 stempler..Og original 16v har jo 10:1 eller noe ?

Kjedelig å få komp opp mot original 16v, for da får man vel ikke akkurat ladet mye...

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg er nødt til å slipe i stemplene, så er det jo noe feil et sted..? For det skal jo ikke være nødvendig..

Vil jeg ikke da få høyere komp pga at jeg må slipe plass til ventilene ?

Skal jo egentlig få 9,1:1 i komp med S2 stempler..Og original 16v har jo 10:1 eller noe ?

Kjedelig å få komp opp mot original 16v, for da får man vel ikke akkurat ladet mye...

 

Du får vel lavere komp når du freser spor til ventilene?..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel lavere komp når du freser spor til ventilene?..?

 

Hmm, usikker jeg ? Aner faktisk ikke..

Men har fått mål på blokk med 16v råder og stempler. Stemplene kommer 1,2 mm ovenfor blokkanten, og gir 10,0:1 i komp.

Stemplene mine går 0,6 mm over blokkanten, og skal gi 9,1:1 i komp.

Så tror ikke dette er så galt..Så da er det nok toppen min det er noe rart med.

 

Hva tror dere ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først det var det som var problemet, da det satt trimkam på den når jeg kjøpte den. Så har byttet tilbake til original-kammer :)

 

Problemet er vel...noe annet..

Toppen som er høvlet for mye kanskje ? Selv om vi målte riktig..Kanskje vi har målt feil allikevel..Blir vel til at jeg antageligvis bytter topp...

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår