Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er rart at stemplene går over blokkanten....

Jeg er ikke noe ekspert på dette men de 2 16v motorene jeg har demontert så har stemplene ligget 1mm eller 2 under blokkanten.....

rarte greier detta her ;)

 

Hmm, å dette er når stemplene er helt på topp ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okey..

Snakket med Ole Opsahl, G60turbo her på forumet, og han sa at den ene 16v blokka med innmat som han hadde, så stakk stemplene 1,2 mm over kanten..På min så er de 0,6 mm under, så det kunne stemme sa han..hmm

Hvis ikke det funker å bytte topp, så får jeg bytte blokk og alt.. da SKAL det gå..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, må si jeg synes synd på deg, bare masse arbeid dette her, gleder meg til det står en post her med noe slikt som "Problem løst, TUT og kjør, pitsschh" eller noe jeg;) hehe..

 

Men, jo mer arbeid du har for å få den i gang, jo herligere blir det å kjøre den, når du har fikset problemene da;) Lykke til!

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, må si jeg synes synd på deg, bare masse arbeid dette her, gleder meg til det står en post her med noe slikt som "Problem løst, TUT og kjør, pitsschh" eller noe jeg;) hehe..

 

Men, jo mer arbeid du har for å få den i gang, jo herligere blir det å kjøre den, når du har fikset problemene da;) Lykke til!

 

Ganske lei og irritert ja. Dette skulle jo være svisj-jobb egentlig.

Men, nå får jeg jo levert en 16v motor til på døra etterpå, så da prøver jeg å bytte toppen. Hvis ikke så tar jeg ut innmaten av den gamle, og flytter over på den nye. da SKAL det gå. Hvis ikke så skulle Ole kjøpe tilbake den motoren jeg kjøper av han. Hehe

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det skal stå noe i vw boken angående minimum høye på toppen, skal jo ikke så mangen plan slipinger til før det blir for mye..

En måler fra der toppdekselet ligger kant i kant med toppen og ned til neste kant.kanten på blokka.. ikke så lett å forklare:)

Eg gjorde dette på en cosworth maskin,der var den nyplant og fin og var innenfor min mål. men hadde dem hvert for mye slipt var det vist bare til å "kaste". Så får du målt det kan du si med sikkerhet om den var det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope :(

Har hatt dårlig med tid pga husflytting og sånn også så..

Men skal bytte toppen i morra, så da får vi se..

Børsa fyrte for lenge sida den, men stemplene slo i ventilene..

Fikk ny topp på lørdag, hvor det ser ut som ventilene ikke sitter så høyt hvis du skjønner hva jeg mener..Kan hende det går da..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får krysse fingrene, vet alt om å møte motgang:)

Er gøy å skru når alt stemmer,men skal jo selfølgelig være noe hele tiden..

Er jo dyr nok hobby fra før av.. Du får no ha lykke til!

 

Er alltid noe galt med sånne biler :)

Men gud så artig det blir :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår