Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Team VR6

Hva er det regner med å få av effekt i denne motoren a?

Hvorfor har du ikke bytta til vr6 motor med turbo i stede?

Du får mye mere effekt med turbo der?

250+ får han iallfall

Liten vits i å bytte fra G60 16v t til vr6 og så sette turbo på den koster for mye.

Og Vr6 er altfor framtung uansett, blir dårligere kjøreegenskaper.

Skal ikke så my til før han får 350hk i den da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står i garasjen for øyeblikket. Gidder ikke brøyte gratis for kommunen, selv om jeg jobber på rådhuset ;)

Driver å skal gå i gang med en overhaling av motoren nå.

 

Regner vel med å klare 250-260 med den turboen jeg har nå. Prøve å få bytta til en K26 til sommeren eller noe, og da skal det gå ann å få rundt 300. Det er mer enn nok :)

 

Gidder ikke bytte til Vr6 motor, da jeg har tenkt til å svinge også.....

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kom over ei ganske stor engelsk eller amerikansk vw-side på internett.

Kjedet meg rimelig greit på jobben, så jeg sendte inn litt info og bilder om å være med i avstemningen av "VW of the week".

Jaggu kom jeg med :) Stem da, folkens ;) hehehe

 

http://www.vwfixx.com/home.htm

 

Litt nede på høyre side der :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å demontere litt i går.

Tatt av ic-rørene, innsuget,dynamo,toppdekselet.

Planene for dette er å høyglanspolere det.

 

Noen som har god erfaring med høyglanspolering, og fremgangsmåter ?

 

Hvordan er høyglanspolering i forhold til chrome ?

Vil gjøre det som er enklest og best :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitene begynner å falle på plass :)

 

Motordelene har begynt å bli blankere ;)

Og i dag hentet jeg meg sinter-clutch. Disk og trykkplate.

Skal tåle 460 nm. Bør vel kanskje holde ? :)

Var vel det grommeste de laget utenom å gå over på 2 platers, og såpass har jeg ikke så bruk for :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår