Gå til innhold

Problemer med DEFA-alarm - trenger hjelp :)

Ranger emnet

Bartster

Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med en DEFA alarm jeg kjøpte og fikk montert for ca. 2 år siden.

Den har hatt problemer med å skru seg av å på i lenger tid nå. Byttet batterier i begge sendere - men kun den ene senderen virket i ny og ne.

Nå har jeg da det morsomme problemet at ingen av dem virker - og bilen min står uttafor (til salgs også - morro ikke sant :( ) og jeg får ikke åpnet den for visning...

Noen her som har noen erfaring med hva som kan være galt - hva gjør jeg dersom jeg ikke finner det hersens kodearket, og hvor er det mest sannsynlig at feilen kan ligge? :confused:

Mvh,

Martin Bergholtz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hadde samme alarm med samme feil, men fikk selgt den og ble kvitt problemet. uansett, det er mest sannsynligt noe med koblingene.. hvis alarmen får forstyrrelser iform av strømpulser av feks en cdspiller så vil den ikke desarmere pga beskyttelse mot sabotasje ellernoe.. fant et skriv om feilsøking som går dypt inn i dne problemstillingen og alt annet ment internt for defa installatører.. men måtte formatere for en stund siden. men skal prøve og se om jeg finner den igjen for deg :) kan ikke love noe men ska prøve.. kanskje noen andre har den pdf fila da? ps, den ligger ikke på defa sine sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada kjenne rmeg igjen der...i begynnelsen måtte jeg nesten kod eom senderene hver 3 dag elle rno slikt, det e rno feil i 800 serien der senderkodingen "detter" ut, har bytta hjerne på garantien, men neida etter ca 2 mnd samma opplegget, har satt inn for 3 gang....det er fabrikasjonsfeil som det ikke snakkes så høy opp om. Dette var de klar over der jeg fikk bytta hjernen 2 ganger....kjipt at det ikke er så mange alarmaer som er fg godkjente i Norge, er det noen andre som vet om andre merker, SPYTT ut ! ;) ellerså har jeg lyst til å sette inn den cobra saken fra tyskland, der du kan spille inn egne sirener/lyder og annet morsomt du kan styre med alarmen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider