Gå til innhold

Langtids økonomiprosjekt

Ranger emnet

B.T.i

Anbefalte innlegg

Originally posted by Laaars

Hva er FMLL? La meg gjette, Foreningen Mot Lexus Lykter?? :)

FMTT da? Foreningen Mot Teite Typer?

Uansett, fet bil, men syns du må sveise bæd-look istedenfor sånn man ser sprekken på (som nu). Men det er bagateller. :)

FMLL -------- >

Har vurdert å få en blikkenslager til å lage en ny badlook til meg.

Foreløpig blir det vedlikehold og eventuelt det som må fikses etter eu-kontroll...

Men, satser på ny motor på nyåret. Møller kunne ikke gi meg ombygginspapirer, men rådet meg til å bruke nærmeste Vw verksted og verkstedlitteratur for å finne de opplysningene jeg trenger.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer. FMLL er Forening Mot Lexus Lykter.

Bomma litt på FMTT. Er Forening Mot TeleTubbies. Ganske plagsomme de der. Gnager "om igjen, om igjen" og "stoooor kleeeem." :hug: Skikkelige snåle typer, ass... Dessuten er de ekstremt plagsomme i lengden... hmmmmmmmmm

Kosebil: BMW 525d ///M-sport - 2007

Servicevogn: Toyota HiAce 2,4td - 1999

Borte vækk: Peugeot Partner 1,9D - 2001

Borte vækk: Audi A6 1,9 TDi avant - 1998

Borte vækk: VW Golf 1,8 - 1986

Borte vækk: VW Passat 1,9TDi - 1994

Borte vækk: BMW E30 325iX - 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Ja, på tide med en liten oppgradering:

Har vært på Eu-kontroll idag, min første faktisk..

Defekt mansjett på styring, venstre side (2)

Nærlys - feil innstilling, venstre side(2)

Ulyd hjullager, venstre bak(2)

Oljelekkasje fra motor(2)

Forevisning for trafikkstasjon - Godkjenning senkesett(2)

Alt bortsett fra hjullageret var jeg klar over på forhånd, så jeg har allerede bestilt time hos Bodø Bil(VW).

Tok testen hos Naf i Bodø og må si meg veldig fornøyd, bortsett fra at jeg tror kontrolløren ødela Vr6 leppa, han fikk ikke bilen opp på bremsetest saken og måtte ut å kjøre for å få testet:D

Det var litt morsomt da han skulle teste lysene, han satte en maskin foran lysene og slo på, da hørte jeg bare: "Bra med lys her ja"! Jeg har 100w på nær og fjernlys:D

Men, det gikk ikke å stille inn det venstre lyset, så hvis det er noe feil der så skal jeg kjøpe nye lys.. Har tenkt litt på lys med De linse, men disse kommer med angel eyes som jeg ikke er en stor fan av...

Jeg og et par kamerater har et verksted lokale for hånden, så med det i boks så kan jeg begynne å modde litt.

Planene er klar:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Den fryktede eu-kontrollen *grøss*

Skal selv på EU-kontroll i mars! :( Gruer meg, siden foringer/dempere bak har tatt kvelden.. Har hvertfall noe tid på meg da...håper jeg..

Sorry off-topic'n..

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekkasjen kommer fra simmering på kamakslingen, men jeg har fått Vacn tilbud på bytte av alle simm-ringer på register side av Vw på ca. 3k, så da slår jeg til der...

Ole: Ikke bekymre deg, ta kontrollen på Naf, de selger ikke reperasjoner, så dem finner ikke feil på et slikt grunnlag. Meld deg inn i Naf med andre ord:)

Jeg tar ikke dette så alvorlig med tanke på at jeg visste om dette på forhånd, dette var hovedsaklig en grunn for at jeg ikke ville selge bilen tidligere, men håper på at økonomien vil tillate litt mods i vinter:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by audifanatic

Kult prosjekt. Ser bra ut. Du nevnte at du hadde lyst på slike stoler som jeg har, men jeg har funnet en side med andre stoler som kanskje er bedre enn mine, slenger ut siden jeg:raceland

Takker, skal sjekke det ut:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey

fet bil det...! men ikke kjøp blå baklykter! hadde heller kjøpt noe annet, f.eks. hvit og rød baklykter. Mye penere, syns jeg da. ;)

hatt vanskelig for å bestemme deg forresten? så du først hadde vanlige golf 4 lykter, så blei det sota - også har du hatt to typer tåkelys og skal skifte ut baklyktene igjen..! :D lykke til videre, nice grøftelys:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CB*Celebration

hey

fet bil det...! men ikke kjøp blå baklykter! hadde heller kjøpt noe annet, f.eks. hvit og rød baklykter.

Tja, ble litt usikker nåwell , kanskje jeg må få noen til å Photoshoppe litt.. Hadde tenkt på enten blå eller sorte, siden hovedlyktene er sorte, men...

Originally posted by CB*Celebration

hatt vanskelig for å bestemme deg forresten? så du først hadde vanlige golf 4 lykter, så blei det sota - også har du hatt to typer tåkelys og skal skifte ut baklyktene igjen..! lykke til videre, nice grøftelys

La du også merke til at jeg har hatt 4 forskjellige griller?:D

Måtte bare forandre på hovedlysene, den modden kostet meg 200.- , og ble veldig forbøyd med resultatet. Jeg la merke til at de aller fleste her kjøpte glassklare tåkelys, tenkte jeg skulle skille meg ut litt;)

Takker for pene kommentarer:)

Originally posted by solrud

Har du fikset det mansjett på styringen? gjorde du det selv,? eller?

Nei, har ikke det, er en sprekk i mansjetten hos meg.. Skal dra til Vw-pusheren imorgen å slå til på tilbudet jeg fikk der, så blir det vel bytte av hjullager hjemme i jula..

Vw skal ha 600,- for å bytte denne for meg, kunne byttet den selv, men siden jeg må ta forstillingskontroll uansett så lar jeg dem bytte...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Har en sprekk i mansjett på hver side og..

MEn snakket med møller skøyen i dag, skulle faen meg ha 2000 for og bytte på EN side!! Sykt. Må bytte hjullager på høyre side og...

Faen ta dyre verksteder ass.. HVor får du det får 600 ??

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solrud

Okey. Har en sprekk i mansjett på hver side og..

MEn snakket med møller skøyen i dag, skulle faen meg ha 2000 for og bytte på EN side!! Sykt. Må bytte hjullager på høyre side og...

Faen ta dyre verksteder ass.. HVor får du det får 600 ??

Forskjellen er nok at jeg har flere ting som dem skal fikse samtidig, skal fikse diverse for ca. 6000.- så jeg har fått rabatt på selve timeprisen. En mansjett koster vel ca. 200 pr.stk, så kommer en forstillingskontroll og arbeid, husk at Møller tar ca. 900kr timen.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider