Gå til innhold

Lakkere ned E36

Ranger emnet

ha|||on

Anbefalte innlegg

Originally posted by ha|||on

Til dere som har lakkert plastikken (front, sideskjørt og hekk) på E36:

Hvor mye har dere gitt for dette (lakk+jobb)?

Hvor kjøper man M3-frontfanger billigst?

Passer M3-diffuseren på den originale bakfangeren til E36 sedan? Hvor kjøper man denne billigst?

Jeg gav 4000 for lakkering av 4 dører, fanger foran og bak, sidekanaler, speil og nye sideskjørt. Det var uten kvittering.

M3 fanger er verd å kjøpe original pga. innfesting og passform. Kjøpes rimeligst hos Motortechnik eller GS bildeler. Kjøper du uorginal må du som regel skjære av festene fra den som står på nå og montere over. Regn med rundt 4500 for en original.

M3 diffuseren passer ikke i standard bakfanger. Det er helt annen form på M-technik bakfanger enn standard. Du får derimot en som ligner på M-diffuseren til å montere i standard fanger. Denne koster en drøy tusing og den får du også hos Motortechnik eller GS.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Haha!! 17000kr?? Jeg spurte et karosseri verksted om hvor mye det kosta hvis jeg skulle hellakkere en bil. Kunne nok få det ned i 5500kr sa de(Hvis jeg pussa ned selv selvsagt)... Da skal de jo også sies at jeg kjenner sjefen(bare såvidt), og en annen som jobber der. Pluss at det sikkert var svart arbeid det var snakk om....

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. M3 front....man må som regel beregne litt tilpassningsjob på alle u-orgianle fronter. Det kan ofte være litt små jobb med orginalt å!

Trodde orginal front lå på ca 7000kroner....Var en på forumet her som kaller seg CryziWiz eller noe han kontakt meg i går ang "orginale" fronten fra MT.....han hadde problemer med montering p.g.a feil fester på fanger

Så det er et spørsmål om man ønsker å gjøre det på billigst mulig måte M3 front i glassfiber/plastikk til 3490og oppover eller gi 7000 fro en orginal----

Lakk prisen på dett ligger nok mellom 2-6000kroner

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

Noen som vet om noen som er rimelig på hellakkering her i landet? Bor selv i mosjøen og det rimeligste jeg har kommet ned i her i byen er 17 000 og da må jeg ta pussinga selv. Syns det blir litt i drøyeste laget.

Gir selv va 2500-3000 med kvittering! Han på lakkeringsverkstedet sa at det var normal pris hvis du hadde pusset den ned selv og hadde lakken (har alt, kostet meg nesten 2000) Så 17 000;- det er når di skal plukke bilen, pusse den, + +

Ikke la deg svindle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider