Gå til innhold

Just av forstilling på A6

Ranger emnet


kjørebil

Anbefalte innlegg

Skiftet alle bærearmene,pluss mansjetter og bremseslanger.Endeleddene er ikke skiftet,men har vært løsnet i forbindelse med arbeidet.

Nu er det noen som sier jeg må ha forstillingskontroll.Det er jo ikke noe justering i feste av bærearmene så jeg vet ikke hvordan forstillingen kan være ute av just p.g.a skift av disse.

Kan ikke merke noe galt under kjøring.

Spørsmålet er hvis forstillingen må justeres,hvor i all verden justeres i såfall dette?

 

Mvh S.E.W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kjørebil

Skiftet alle bærearmene,pluss mansjetter og bremseslanger.Endeleddene er ikke skiftet,men har vært løsnet i forbindelse med arbeidet.

Nu er det noen som sier jeg må ha forstillingskontroll.Det er jo ikke noe justering i feste av bærearmene så jeg vet ikke hvordan forstillingen kan være ute av just p.g.a skift av disse.

Kan ikke merke noe galt under kjøring.

Spørsmålet er hvis forstillingen må justeres,hvor i all verden justeres i såfall dette?

 

Mvh S.E.W

 

Forstillingskontroll får en tatt ved de fleste godkjente bilverksted, og koster alt fra 300-1000kr.

Har du vært av med endeleddene, er det vell bare spissing/spredning vinkelen som blir påvirket, og denne kan du selv se sånn ca på øyemål.

Dette gjør du ved å stille rattet slik at en av framhjulene er i rett linje med bakhjulet, og hvis det andre hjulet ikke er i rett linje med bakhjulet på den andre siden da, da har du spissing eller spredning i dekkene og bør på forstillingskontroll.

Men om denne ser rett ut for deg og du ikke kjenner noe galt under kjøring(at bilen trekker til en side) trenger du vell ikke kontroll.

Dette mener nå jeg da ;)

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ble endeleddene løsnet fra styrestaget, eller løsna du dem bare fra fjærbeinet? Hvis dem ble skrudd av fra styrestaget så bør du nok få justert spissinga. Hvis ikke er det bare å drite i det.

Å bytte bærearm skal ikke ha noe å si, bortsett fra hvis bilen har fått justert forstillinga tidligere med ei bøyd bærearm. Da kan det kanskje bli tull hvis du setter på ei som er rett.

Har demontert og montert fjærbein,bærearmer,reaksjonstag osv.. hundrevis av ganger på bilen min, uten å måtte justere forstillinga etterpå.

Men hvis du finner ut at du skal få justere forstillinga så er det ikke så dumt å bytte endeleddene i samme slengen. Er jo en slitedel del også..

 

EDIT: Så først nå at inlegget var nesten 2mnd gammelt.:rolleyes:

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår