Gå til innhold

Så fort man fikser noe, dukker det opp noe nytt :)

Ranger emnet

VeeDub

Anbefalte innlegg

Skulle parkere bilen på jobb i dag tidlig, så plutselig hørte jeg en rar 'summing' bak på høyre side. Gikk ut og sjekket ved bensinlokket og det hørtes ut som det var en veps som satt fast neddi der.

Uansett, etter jobben skulle jeg hjem. Så fort jeg skrudde på motoren våknet den forbannade 'vepsen. På vei hjem kom problemene. Så fort jeg ga på litt begynte bilen å 'hoppe'. Kom meg jo hjem, men kjedelig med problemer så fort man fikser noe. Men skal man ha en 16-17 år gammel bil må man regne med noe :)

Er vel noe med bensinpumpa, men noen som har opplevd lignende som kan gi litt hjelp så jeg slipper å bruke så ekstra lang tid ute i kulda. Prisen på en sånn pumpe er vel fort en 13-1500kr også tenker jeg, så blir vel en tur på høgger'n igjen på Mandag.

Takk for alle svar

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det ut i morgen, dra på høgger'n å få en forpumpe. Ikke mange kronene for den tipper jeg.

Prøvde bilen igjen senere på kvelden. Da stoppet den opp, virket som den var tom for bensin. Vanskelig å få startet den igjen, enda værre hopping en før. Fikk den i garsjen så fort som mulig.

Setter jeg på tenninga kan jeg høre pumpa slå seg på, men virker som den skrur seg av igjen etter noen sekunder. Dette er vel riktig?

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kris

Sjekk forpumpa som sitter i tanken først. Om denne er gåen så vil hovedpumpa lage masse ekstra lyd.

Eventuelt så er hovedpumpa ødelagt. Men jeg hadde samme problem med hopping og da var det forpumpa i tanken som var dau.

Mener å huske at golf kun har en pumpe jeg nåda...

sitter rett ved høyre bakhjul eller.no og koster ca 2` ny...

edit:Damn... post nr 700...uff da:eek:

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slukke sneipen først ja :)

Skulle gjøre dette i dag, men har vært så bein kaldt så jeg utsatte det til i morgen.

Jeg var på VW i dag og hørte på prisen for pumpa i tanken, og den skulle de ha 600+ for, så måtte jeg også få med en sil som kosta 150kr.

Men er det en måte å få sjekket hvilken av pumpene som har gått? Vibreringer el.lig? Har sjekket på vwvortex.com sitt forum, men har ikke klart å finni noe svar der.

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eibach

Slukke sneipen først ja :)

Skulle gjøre dette i dag, men har vært så bein kaldt så jeg utsatte det til i morgen.

Jeg var på VW i dag og hørte på prisen for pumpa i tanken, og den skulle de ha 600+ for, så måtte jeg også få med en sil som kosta 150kr.

Men er det en måte å få sjekket hvilken av pumpene som har gått? Vibreringer el.lig? Har sjekket på vwvortex.com sitt forum, men har ikke klart å finni noe svar der.

Du tror det blir varmere imorra? Think again........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du trenger ikke nye sil. Du kan bruke den gamle, bare å smette den over på den nye pumpa. Pumpa er ikke skrudd fast eller noe, sitter bare med noen slanger/o-ringer. Veldig greit å ta fra hverandre, bare pass på så du ikke ryker noen strømledninger... Husk også å se hvordan den sitter montert (du kan vri den rundt), det glemte jeg å gjøre så jeg bare monterte den sånn ca. som jeg trodde den skulle være.

For å sjekke pumpa så tar du den ut av tanken og kobler den rett på batteriet ditt eller en annen 12V kilde. Surrer den og går da, så er den i orden.

Da får du heller sjekke hovedpumpa under bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ett par "problemer" med golfen:

når jeg kjører går den på ca. 17-1800 omdreininger på tomgang, kan begynne å jukse ved kjøring og den soter ned bak. kan dette være chocken som henger på eller no annet?

noe annet : når jeg slår av tenninga etter kjøring så "hopper" motoren, det er vel ettertenning det heter..hehe..hva kan grunnen til det være? kan det ha noe sammenheng med hvis det er choken som henger på isåfall??

vel vel... takker på forhånd for GODE svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider