Gå til innhold

skal jeg lakke motorrommet?

Ranger emnet

Schlasken

Skal jeg lakke motorrommet selv eller skal jeg la det være i orginalfarge?  

32 stemmer

1. 1. Skal jeg lakke motorrommet selv eller skal jeg la det være i orginalfarge?

• Lakk motorrommet selv!
      30
    • La det være i orginalfargen!
      2

Anbefalte innlegg

jeg holder for tiden på meg å gjøre klar bilen for å få inn motor. skal også lakke bilen i en annen farge så da er spørsmålet om jeg skal pelle ut all dritten i motorrommet og lakke selv eller om jeg skal la orginallakken være der. motorrommet er nå rødt og jeg hadde tenkt meg svart på resten av bilen.. så hva ser mest jalla ut av rødt motorromm eller et svart hjemmelakkert?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

jeg holder for tiden på meg å gjøre klar bilen for å få inn motor. skal også lakke bilen i en annen farge så da er spørsmålet om jeg skal pelle ut all dritten i motorrommet og lakke selv eller om jeg skal la orginallakken være der. motorrommet er nå rødt og jeg hadde tenkt meg svart på resten av bilen.. så hva ser mest jalla ut av rødt motorromm eller et svart hjemmelakkert?

Lakk det.. Du klarer sikkert lakke ganske pent selv med sprayboks.. Og ikke noe er så stygt som å åpne panseret og se en annen farge liksom..

dessuten er det mye greier i motorrommet, så man legger ikke mere til lakken så lett der som på utsiden av bilen..

Lakk det selv :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk spray boks!! Dritt lakk! hvis du mot formodning må lakke opp igjen i motor rommet, så må det da pusses ned til stålet før lakkering med skikkelig lakk igjen! Hvis ikke kan du risikere at den nye lakken koker! :(

Nesten bedre å lakke på skikkelig hvis mener nå jeg.. Hvis du pusser ned motorrommet, så er det ikke så dyrt å få lakkeringen gjort.. Det er tross alt ikke snakk om mye arbeid å sprøyte, når du har pussa og maskert det verste!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal motorrommet lakkes skal jeg gjøre det selv. driter ikke penger akkurat og motorrommet er ikke akkurat det stedet jeg prioriterer fet lakk. men jeg må finne ut hvordan jeg gjør det på beste måte.. ser ikke så mye av motorrommet uansett.. skal jeg ta undersiden av panseret i samme slengen?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

skal motorrommet lakkes skal jeg gjøre det selv. driter ikke penger akkurat og motorrommet er ikke akkurat det stedet jeg prioriterer fet lakk. men jeg må finne ut hvordan jeg gjør det på beste måte.. ser ikke så mye av motorrommet uansett.. skal jeg ta undersiden av panseret i samme slengen?

Ta panseret og ja. Ser uggent ut med rødt under panseret og svart bil. Viktig å avfette grundig. Begynn med motorvask og oppvaskkost, pusse ned, så avfette med silikonfjerner, til nød rødsprit. Bokslakk er greit nok det, hvis du vil gjøre deg fild i det kan du strø på litt klarlakk oxo. Det er så mye bedre å gjøre det når motoren er utav, slipper du å angre senere når du begynner med topmount-turbo og polerte rør osv.. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider