polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Hei.. Jeg bare lurer på hva som må fjernes og eventuelt legges til når man skal sette inn et universalfilter fra f.eks K&N?! Jeg har som noen sikkert vet en polo 2f med AAV-motor..rundt filter...hva kan fjernes?! takk for alle svar mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 bare fjern alt frem til selv innsuget, såkjøper du bare rør frem til filteret og kobler på... skal ikkej være så voldsomt mye vanskeligere! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by Dragon_no bare fjern alt frem til selv innsuget, såkjøper du bare rør frem til filteret og kobler på... skal ikkej være så voldsomt mye vanskeligere! ;) ok, takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Noen forslag til hvilket filter som egner seg best til min bil osv? med tanke på grom lyd og "ytelse" i forhold til pris!? takker for alle bidrag. mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 veit ikke helt åssen motor dette er snakk om, men har du luftmengdemåler, så må du passe på å få satt på filteret etter denne :p Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 hmmm hvis du har luftmengde måler så begynner den å kødde seg uansett ka du gjør når du bytter, får sånn små fjusking(humpe lign) av og til eg hvertfall, en kompis sa at den gikk til pises (vet ikkej om d finns noen stavelses måte på d ordet ;)) uansett ka du gjør.. noen som har erfaringer med dette? har prøvd d meste, til go med og kjørt noen km uten luftfilter for å sjekke om motstanden va for høy.. men d virker som den fikk for mye luft når d va av.. men no har eg laget en midlertidig greie med røret mitt, tatt et flexi rør fra innsuget til filteret, dette e jop ikkej akkurat minst motstand i då, men alurøret mitt ble litt fucket! gidder ikkej stresse med å lage nytt så fort. ka har dokakr gjort med vakuum slangene? eg har bare tatt et jernrør over endene og teipet i begge ender sånn at de blir tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Glem alt annet enn K&N drop in filter på AAV, og glem at du kan få noe som helst mer effekt med det...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Polo Classic Glem alt annet enn K&N drop in filter på AAV, og glem at du kan få noe som helst mer effekt med det...... Tenker egentlig ikke så mye på effektøkningen, for det har jeg hørt før! Jeg vil først og fremst bare kvitte meg med det runde originalfilteret, og hva blir da mine muligheter? takk igjen Mvh mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dragon_no Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 hmm vet ka du emner, vanvittig irreterende med den boksen eg hadde i motorrommet... MÅTTE bare fjerne den! men va litt stress å finne ut ka alt va, måtte spørre han fyren eg kjøpte han av, han va då mekanikker.. han sa d eg måtte gjøre med ledningene som gikk inn i boksen. eg har både fått effekt økning(bedre bunndrag) og hvertfall MYE feitere lyd... du kan visst få en chip som passer bedre til effektanlegget, og filteret, så alt e mulig, men kostbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 hehe, veldig kostbart med chip til 39 euro.. spesilet når motoren ryker!! la motoren være, ikke bruk kalorier og penger på den, annet enn å skru den ut, og bytt til noe annet.. en NZ motor kan være en fin investering om du ikke har tenkt å bruke så fryktelig mye penger+ kam og eksos, og du vil ha en helt grei motor i polon din.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by TurboPolo hehe, veldig kostbart med chip til 39 euro.. spesilet når motoren ryker!! la motoren være, ikke bruk kalorier og penger på den, annet enn å skru den ut, og bytt til noe annet.. en NZ motor kan være en fin investering om du ikke har tenkt å bruke så fryktelig mye penger+ kam og eksos, og du vil ha en helt grei motor i polon din.. hehe...har hørt det der før, men takk uansett:D Jeg bare lurte på om det fantes en mulighet til å bli kvitt den stygge runde filterboksen....har planer om å bytte motor nå jeg har nok penger til det.. Takk uansett mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Nei! spar pengene, og du er godt på vei til motor! koster kanskje ett par tusen kroner for en NZ maskin... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by TurboPolo Nei! spar pengene, og du er godt på vei til motor! koster kanskje ett par tusen kroner for en NZ maskin... Såpass ja:D må jeg lete på ebay i tyskland, eller blir disse også solgt løst (og billig) i norge? Hvor mange hk kan man få ut av en slik NZ-motor da..med "enkel og billig" trimming? Noen forslag til hva jeg burde begynne med? takk igjen mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Kam og K&N filter på NZ gir 81 hk med TÜV Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by Polo Classic Kam og K&N filter på NZ gir 81 hk med TÜV bra med raske svar ;) men er NZ-motorene vanskelig å få tak i i Norge? hvor kan jeg f.eks begynne å lete? takk igjen mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.