Gå til innhold

Luftfilter..

Ranger emnet

polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

hmmm hvis du har luftmengde måler så begynner den å kødde seg uansett ka du gjør når du bytter, får sånn små fjusking(humpe lign) av og til eg hvertfall, en kompis sa at den gikk til pises (vet ikkej om d finns noen stavelses måte på d ordet ;)) uansett ka du gjør..

noen som har erfaringer med dette? har prøvd d meste, til go med og kjørt noen km uten luftfilter for å sjekke om motstanden va for høy.. men d virker som den fikk for mye luft når d va av.. men no har eg laget en midlertidig greie med røret mitt, tatt et flexi rør fra innsuget til filteret, dette e jop ikkej akkurat minst motstand i då, men alurøret mitt ble litt fucket! gidder ikkej stresse med å lage nytt så fort.

ka har dokakr gjort med vakuum slangene? eg har bare tatt et jernrør over endene og teipet i begge ender sånn at de blir tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Glem alt annet enn K&N drop in filter på AAV, og glem at du kan få noe som helst mer effekt med det......

Tenker egentlig ikke så mye på effektøkningen, for det har jeg hørt før!

Jeg vil først og fremst bare kvitte meg med det runde originalfilteret, og hva blir da mine muligheter?

takk igjen

Mvh mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm vet ka du emner, vanvittig irreterende med den boksen eg hadde i motorrommet... MÅTTE bare fjerne den! men va litt stress å finne ut ka alt va, måtte spørre han fyren eg kjøpte han av, han va då mekanikker.. han sa d eg måtte gjøre med ledningene som gikk inn i boksen.

eg har både fått effekt økning(bedre bunndrag) og hvertfall MYE feitere lyd... du kan visst få en chip som passer bedre til effektanlegget, og filteret, så alt e mulig, men kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, veldig kostbart med chip til 39 euro.. spesilet når motoren ryker!!

la motoren være, ikke bruk kalorier og penger på den, annet enn å skru den ut, og bytt til noe annet..

en NZ motor kan være en fin investering om du ikke har tenkt å bruke så fryktelig mye penger+ kam og eksos, og du vil ha en helt grei motor i polon din..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

hehe, veldig kostbart med chip til 39 euro.. spesilet når motoren ryker!!

la motoren være, ikke bruk kalorier og penger på den, annet enn å skru den ut, og bytt til noe annet..

en NZ motor kan være en fin investering om du ikke har tenkt å bruke så fryktelig mye penger+ kam og eksos, og du vil ha en helt grei motor i polon din..

hehe...har hørt det der før, men takk uansett:D

Jeg bare lurte på om det fantes en mulighet til å bli kvitt den stygge runde filterboksen....har planer om å bytte motor nå jeg har nok penger til det..

Takk uansett

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Nei!

spar pengene, og du er godt på vei til motor! koster kanskje ett par tusen kroner for en NZ maskin...

Såpass ja:D

må jeg lete på ebay i tyskland, eller blir disse også solgt løst (og billig) i norge?

Hvor mange hk kan man få ut av en slik NZ-motor da..med "enkel og billig" trimming?

Noen forslag til hva jeg burde begynne med?

takk igjen

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider