polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Hei.. Jeg bare lurer på hva som må fjernes og eventuelt legges til når man skal sette inn et universalfilter fra f.eks K&N?! Jeg har som noen sikkert vet en polo 2f med AAV-motor..rundt filter...hva kan/bør/må fjernes?! Og hvordan monteres det nye filteret? takk for alle svar mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Hei.. Jeg bare lurer på hva som må fjernes og eventuelt legges til når man skal sette inn et universalfilter fra f.eks K&N?! Jeg har som noen sikkert vet en polo 2f med AAV-motor..rundt filter...hva kan/bør/må fjernes?! Og hvordan monteres det nye filteret? takk for alle svar mvh Mads Det er vell stort sett bare å ta ut den gamle luftfilterboksen, skaffe en adapter som du monterer før luftmengdemåleren og setter filteret på andre siden av adapteren. Var iallefall det på min, nå vet jeg ikke hvordan det er på din bil, men er denne måten som er "vanligst" vil jeg tro. Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 takk.. noen andre forslag? hva bør benyttes osv? takk mvh Mads Christensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hey. du får best effekt om du setter luftfilteret rett på innsuget eller så nærmed som mulig. kjenner ikke helt til din bil men legg ut et bilde av innsuget ditt? er enkere å se hva som må gjøres da =) filteret festes med vanelig slageklemme.... mvh Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Peri du får best effekt om du setter luftfilteret rett på innsuget eller så nærmed som mulig Så lenge innsuget ikkje er midt oppi motorrommet!! :D *hehe* Og som Peri sa, hiv opp et bilde.. kan verr litt lettere og sjønne koss det skal verr då! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hehe moldvarp ;) derfor eg sier sleng opp et bilde ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Peri hey. du får best effekt om du setter luftfilteret rett på innsuget eller så nærmed som mulig. kjenner ikke helt til din bil men legg ut et bilde av innsuget ditt? er enkere å se hva som må gjøres da =) filteret festes med vanelig slageklemme.... mvh Peri Dette stemmer vell ikke helt 100%, siden innsuget på de fleste biler ligger ganske nære motoren som igjen genererer varme. Og som alle vet så skal luften som kommer inn i motoren være kaldest mulig for jo kaldere luften er, jo mer "komprimert" er den... Så jeg vil heller si at du får best effekt av luftfilteret ved å sette det lengst mulig unna motoren(på framsiden). Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 for å si d sånn så får man beste effekten av og ha luftfilteret direkte på innsuget (kortest mulig slange mellom innsug og filter) og bugge opp en slange fra luftinntak og opp til innsuget på denn måten får man kald luft til luftfilteret, slangen stripser du opp og bør ha en diameter på 1o cm. =) fornøyd nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Jaja.. får komme med et tredje forslag/mening her eg då! :D Mener eg har hørt at luftinntak ideelt skal ha nok ferdig filtrert luft til og tilsvare "ukjent" mengde prosent av motor kubikk.. ("ukjent" = Eg har ikkje anelse) Dermed og montere filteret rett på spjeldhuset vil du faktiskt få motoren litt "tregere" respons messigt.. (eller rett på luftmengde måleren da) Blir det samme som grenrør.. Samstemme størrelse og lendge etter motor størrelse og oppsett..! Eg synst den virka ganske "logisk" så den har eg valgt og gå for.. Men for all del, eg seie ikkje at det "eg" sier er korrekt! (så ikkje slakt meg vist eg tar feil) :rolleyes: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Hei.. Jeg bare lurer på hva som må fjernes og eventuelt legges til når man skal sette inn et universalfilter fra f.eks K&N?! Jeg har som noen sikkert vet en polo 2f med AAV-motor..rundt filter...hva kan/bør/må fjernes?! Og hvordan monteres det nye filteret? takk for alle svar mvh Mads Sleng ut et bilde av innsuget/motoren da... Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Det varierer veldig mye fra bil til bil....og filter til filter. Er du heldig slipper du noe som helst overganger men bare kan tre filtre på orginalen. Andre trenger du adapterplater til For å få maks effekt av filteret er kaldluft det viktigste. Legg et rør fra fronten av bilen inn i en lukket boks hvor du legger filtere. Men da blir ikke filteret så synlig ved mindre du bruker plexi. (det selges ferdigg kit som er slik) Ellers kan du løse det med bare å ha varme skjold rundt filterer men ikke kasse det inn. Eller du kan ha det helt åpent å trekke inn varmluft....da hører du filteret bedre og ser det lettere..... Uansett er det lite effekt å hente ut av det men mye lyd hvis du velger riktig filter. Sats på Pipercross..... Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Holder selv på å bygge om til konfilter i disse dager (blir Green Twister). Ble vanskelig å skaffe brakett til innsuget, så jeg lagde en selv. Varmeskjold slipper jeg å tenkte på, da Twister filteret har varmeskjold orginalt. Bør dog kanskje legge en slange ned i fronten for å få mest mulig kaldluft. Venter nå bare på at filteret skal komme seg hit .. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg