ascona81 Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 .....lakkverskted for å få ny lakk og ta opp igjen sparkelarbeid og det siste av rust som var på den. de 2 øverste er bilder fra OMC treffet i kr.sund i år, det nederste bildet viser til hvordan bilen ble med 60/60 senking. Når jeg får bilen hjem fra renovering og lakkering (samme fargen) nå, skal det monteres på Borbet a felger som jeg har handla inn av dimensjon: 9x16 bak, og 7,5x16 fremme:D Juterbare dempere er strax handlet inn. Flere bilder av bilen min og litt info samt bilder fra hvordan den såg ut da jeg handla den ligger på hjemmesida mi. Nye bilder er på vei, av manta gsi recaro stoler, borbet a felger, og bilen i nyrenovert- nylakkert strøken tilstand. Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Digger slik front. Fin bil! Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 takktakk!! Vi har kappa ut og sveiset inn nytt metall nederst på dørene mine, så langt og sparklet litt. innerskjermer, batteriboks, skjermer, frontplate, bakplate (som er helt ny), hjulbuer, kanaler, bagasjerom, dørk inne og utvendig på bilen ++ er rustfritt, og heller ikke rust på bærende konstruksjoner....til og med jekkfestene på bilen er helt fri for rust. Fant litt tynn overflate rust da vi tok ut front- og bakrute idag, så dette ordnes også i disse tider. Nå gjenstår litt fin sprakling, sause inn bilen i syre grunning på div plasser og lakkering..så får jeg montere samen bilen igjen, smekke på ny-felgene og de nye justb.demperene så skal vi cruise litt igjen...lenge siden nå:( litt kjedlig at gatebil sesongen er over da....håpte på å få bilen på veien igjen før siste gatebil tok løst......menmen den som venter på noe strøkent, venter ikke forgjeves:D Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Skulle vert artig å hatt en så rustfri bil, så en fikk konsentrere sej om andre ting. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 ja jeg er glad for at jeg kjøpte en B som vart restaurert for 6 år siden. Så nå når jeg har begynnt på den, så er den ganske så fri for rust ja. Får konsentrert med og å montere nye demperne, har montert nye senkefjører, og skal få på superflex foringer på bilen også. Holder så smått på med et nytt motorprosjekt også, men det kommer ikke i biln før utover neste år. Bare å montere på igjen fangere, sport-spoiler, grill med lyktelist, vindusviskere, spyler dyser. Så skru på de nye felgene og demperne. Da er det bare rock'n roll baby;) Får se hva annet jeg finner på. Får vel bygge ut stereo'n 2 hakk grommere også. Må få ordna meg noen bilder nå, så er det verdt å holde følge med denne tråd'n også:) Er foresten meget digg å følge med på prosjektet ditt! Mye sveis på deg, men det ser ut til å bli en konge B det der:cool: Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Peeent ! :) Men lurer på en ting, hvor store gassere har du montert og hvor mye bruker bilen på mila? Har muligens noen gassere på hånda som jeg vurderer å montere midlertidig før jeg setter inn ohc motor, men kommer sannsynligvis til å kjøre noen mil med bilen (bruksbil) om dagen, så er litt greit hvis den ikke bruker mye over litern... :) Men igjen, vanvittig fin opel du har der, håper å få til noe lignende en dag jeg og :) Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Fy flate den var stilig. Bra jobba! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 nice bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Å fine former det er på den bilen... Deilig tralle :) Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by ascona81 Er foresten meget digg å følge med på prosjektet ditt! Mye sveis på deg, men det ser ut til å bli en konge B det der:cool: thumpsup Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 hoff. skulle ønske noen hadde restaurert min og for få år siden. men er ganske lite rust i forhold til at den aldri har vært restaurert da. bare lakka opp igjen ene sia etter en skade. må få sveisa opp begge innerskjermene, så begynner det og blir bra tenker jeg. til våren kan jeg kanskje koste på meg en slik lakkering jeg og. håper jeg :rolleyes: (har sagt det i flere år nå) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 takk for alle fine kommentarene!! DU som lurte på gasserne.....dem er 40mm. Altså dobble webere 40mm med. misab innsug. Bruker på lang kjøring 0,87 liter på mila. Ved små kjøring samt litt bruk av gass pedaln så ligger dem nok over 1 liter på mila ja. MEN....sinnsykt grom lyd av weberene;) særlig med godt eff.anlegg i tillegg! Gleder meg til å få tilbake bilen nå....ny lakkert i samme fargen som den var; Opels Keramikk blå perlemor. Skifter blå met. til lilla metallic. Har alt jeg kan ønske meg til bilen nå. 60/60 senking, recaro stoler fra manta gsi, sr-instrumenter, Borbet a felger, korte dempere, og sist men ikke minst: STRØKEN bil når den er ferdig:D Til alle dere som bruker mye penger på en B...stå på! Det blir så vanvittig gromt til slutt, og man får en salig følelse av velvære:) mer info osv om bilen kan sees på hjemmesida mi....som sagt. Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Har ikke du nettopp lakket den da? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 nei......eller jeg fiksa bakenden på bilen for ca 1 år siden da. Men hele bilen ble lakkert for 3 år siden.......men så har forrige eiger slurvet med sparkelarbeid osv. Og jeg er "litt" perfeksjonist.....så jeg vil ha bilen mest mulig strøken. Så jeg begynnte å renovere den igjen for ca 1 måned siden. Den er slipt ned igjen nå, tatt den lille rusta som var på den, sparklet opp igjen litt. Det gjenstår generelt litt mer sparkling nå, så noe grunning, så frisk og ny lakk:D Jaja, må jo skru sammen alt jeg har demontert på den under restaureringa også da, men det er ikke så voldsomt mye. Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Her er forøvrig de felgene jeg har handla. Nøyaktig disse felgene her. Jeg syns dem kler ascona B....men eigern av denne bilen har gått med på å selge felgene til meg:D Håper disse blir gromme på bilen min da;) Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg