MeSs Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Her om dagen kom det en politimann bort til bilen min når vi sto å prata, spurte om å få se på førerkort og sa "Du Marius *******, jeg antar at du bruker de lysa der bare på rånærplassen?" Hadde blåe lys i 6x9" og inni bilen, "Hva er farlig med det?" spurte jeg, "Jo nå skal du høre marius, hvis Olga på 79 ser de lysa, kan hu oppfatte de som utrykkningsbil og kjøre i grøfta" :rolleyes:.. Hehe, tror politi i hønefoss har misforstått helt jeg.. Er vel ikkeno spesielle lover for litt lys inne i bilen? så spurte jeg om jeg måtte ta de av? da sa han at jeg kunne bruke så mye lys jeg ville når jeg sto stille.. Det er jo også feil, heh, har jo ikke lov til å montere de engang :D Andre's synspunkter på det her? MeSs 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Utvendige lys vet de fleste reglene for, men er reglene rundt innvendige lys er ikke like enkle. I loven står det at der er lov med HVITT lys, til opplysing av plasser og instrumenter og disse må ikke være blendene. De færreste biler har hvite instrumentlys pr idag, så denne regelen er vel ikke av de mest seriøse. Da jeg snakket med purken angående lys under dashen sa han det var greit så lenge de kun var på mens jeg stod i ro. • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by kranglefant neonlys er BLODHARRYYYYYYYYYYYY :usuck: - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toffer Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 http://toffer.org/pug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Hvis Olga på 79 kjører i grøfta bare hun ser blålys, bør noen ta affære før hun ser blålysa. En aktuell problemstilling kan være om Marius ser gjenskinn fra disse lysa som kan forstyrre sikten. Om så er tilfelle blir jo lysa trafikkfarlige for alle i Marius' nærhet. Men kranglefant har utrolig rett. Hva pokker er vitsen med å se ut som et juletre? Noen har klart å lure folk til å kjøpe slikt ubrukbart tull. Ikke er det kjøpernes skyld, de har jo bare gitt etter for påtrykket fra produsenter og diverse reklamekampanjer om at dette er tøft. Direkte trafikkfarlig derimot, er utvendige neonlys. Selv om de ikke brukes under normal kjøring, kan de knuses. Og skarpe biter fra disse neonlysene kan punktere hjul. Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Trotto Direkte trafikkfarlig derimot, er utvendige neonlys. Selv om de ikke brukes under normal kjøring, kan de knuses. Og skarpe biter fra disse neonlysene kan punktere hjul. Nå må du slutte da, tror du neonlys kan knuses, i farlige biter?? er jo ikke noe vanlige lysrør man slenger under bilen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Det er faktisk plexi. Tåler en støyt. Neon er fint, selv om smak ikke kan diskuteres! Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Jeg har blitt stoppet med mine paklysdioder som da er hvite. Har blitt stoppet 3 ganger og fått unnskyldninger 3 ganger. 1. Gangen stoppet purken meg å sa at det ikke var lov med fargede pærer. Problemet her var at DE ikke er fargede og hvite dioder gir et helt hvit lys. Men neida de ville ikke høre, men jeg sa at det var greit vi oppsøker en fagman. Dagen etter tok vi bilen til en lysmester som konstanderte at diodene er helt hvite og så hvite som det går ann. 2. Gangen ble jeg stoppet av det samiske politi*kremt* og de mente at det heller ikke var lov med fargede pærer(%"%#"%"%¤&) samme rutine som ovenfor ble fulgt :D 3. Gangen så stoppet politiet meg i alta igjen. De sa at pærene mine ble blå fra en avstand, og alle vet at dioder gir et diffust lys men samme gir Xenon + lykteglasset vil endre fargen på lyset. Så jeg sa at hvis diodepærene skulle være forbudt så måtte vel xenonpærene også være det, og at pærene gir et så hvittlys som det går ann. Men denne gangen så tok de kontakt med de som hadde stoppet meg 1 gangen og ordnet oppi dette. Grunnen til at politiet mener at hvitlys er forbudt er fordi de er så vant med de stygge gulelysene fra halogenpærene. Sjekket etterpå med biltilsynet hvor de sa at som regel så skal pærene være e-merket men så lenge de er hvite så gir alle f... Det kom til det at jeg fikk et papir hvor det stod at diodepærene mine er godkjent som parklyspærer :) Etter min mening hvis Olga 79 trur at alt som har blått lys er politiet så mener jeg at hun er en fare for trafikken, er jo mye annet som også kan gi blåttlys + alle kjenner jo igjen politiet når de kommer farende. Og spesielt hvis hun er så stokkedum og trur at det plitiet har blåelys under bilen og innibilen, trudde det var på taket jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Har blitt stoppa én gang og purken trua med å avskilte bilen. Snakka meg til 1000 kr i bot i stedet :mad: Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Ble stoppa i Ski (Akershus) til teknisk kontroll på en chevy G20 Van. Hadde montert 4 black lights inni i bilen og det var STRENGT forbudt sa den selvløsende mannen (var mørkt ute, refleksvest. You get it?). Måtte på visning 14 dager senere pga lysa. Noe annet som han sa at man har IKKE lov til å ha noen ekstra lys foran på bilen som er røde (hadde ganstercap med lys også :P). Møkka Mann!"! Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg