Gå til innhold

Dau motor i ascona c

Ranger emnet

netforce

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig og få en Opel ascona 1.6ls GLS 1986 modell gratis av en bekjent. Det er litt rust og ting men det er har fixa opp og fått bilen godkjent. Clue er at bilen er dau! Har ikke fått stilt ventilene enda men bilen er dau når den skal kjøre en slak oppover bakke i 3 gir. Må gire ned i 2 gir og dra opp til 5 omdreininger for og få girt over i 3 for og få noe drag i oppover bakker som ikke er bratte.

noen her som har noe løsning på hva jeg kan se og stille på den for og få ut de forbanna 90Hk i bilen?=P føles som jeg har rundt 60 eller 40 :P

I'm born to drive a car, and born to be a listener to sound :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ALJ_GSi

viss du får den til å dra helt fra 5 rpm så hadde jeg vært fornøyd jeg. min drar ikke ordentlig før 3500:D

skift olje, luft filter, olje filter, tennplugger og rens motoren med motor rens

hmm... ja lissom , det kommer lissom ikke noe futt i bilen.. den er rett og slett dau... tror jeg må gå over motoren osv :P hakke gjort det siden jeg fikk den :P men ... bare lurte lissom tips på hvordan jeg kunne få den til og gå noe bedre...

Noen her som har peiling på om det er lett og få bra lyd i Opel ascona C ? Hvordan skal en sub kasse ligge bak for og få best lyd framme ved fører sete? Hvordan anlegg? har ca 2000 til og invistere i . har cd spiller..

I'm born to drive a car, and born to be a listener to sound :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ascona er digg å bygge lyd i. bygger anlegg i en sånn nå for en kunde av meg

men 2000 da kommer du ikke langt. putt penga først i et frontsett og så får du spare mer penger så du får kjøpt det en ordentlig forsterker og sub. du vil spare penger på å kjøpe ordentlig anlegg. sier ikke at det behøver å bli dyrt, men over 2000 blir det.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den motoren han har er : 16SH , det er ,1,6l gasser med 90 hk.

I 87 kom vell C16LZ med Injection 75hk.

I 88 kom vell C16NZ med Injection 75hk, samme år kom vell også E16NZ med Injection og 75 hk.

Tror ikke den motoren med 90hk skulle gå så dårlig da.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider