Gå til innhold

Dau motor i ascona c

Ranger emnet

netforce

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by wiktory

Hva med å sette inn 20SEH (viss du finner en :D) 130hk...den går bra.

Nei i vognkortet så står det at det er Opel Ascona 1.6Ls GLS så jeg regner med at det er 1.6S motor..

Jeg har ikke så veldig mye peiling på motor men , regner med at den ikke har blitt overhalt / justert på mange herrens år. Fikk bilen , den har jo stått stille i 2 år. men det virka som jeg kjørte en bil som var med 30 - 40 hk . Var rett og slett daut :op men e får se om jeg greier og få justert og bytta diverse ting.

Noen av dere som har peiling på om jeg kan kjøpe sånn sammen klemming sett fra biltema til fjærende og om det blir lovlig senking? Blir det noe bra? :rolleyes:

"Har også en 2.0l motor uten topp liggenes men , som en kamerat av meg sa, sett inn 2.0l motoren og sett på 1.6l toppen, men det kan da ikke gå ann , det stemmer ikke? :eek: Tror han er litt på villspor :D

I'm born to drive a car, and born to be a listener to sound :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke bare daukjørt da....prøv å fortsette å presse den mer og mer på 2.gir. Kan hende den kommer etter vert. Vill uasett gjort som ALJ_GSi sier å bytte luft filter osv.

Jeg har ikke så mye peiling på luftfilter men , det er den "runde" dingsen på toppen , ??? "doh" ... Før jeg kjørte den hjem så var det en slange som gikk fra 1 eller annet til inn på luftfilteret som ikke sto inn.. Kom noe jæævlig med røyk første gang jeg starta den når den ikke sto inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joppa

de er bare til å klemme sammen fjørene med for å ta de ut uten å ta av demper, trur ikke det blir no sykkse å kjøre med det. kapp heller etpar vindinger ;)

er det lovlig da? :S ... nei det står noe med senke greier på de... men kan være jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joppa

ingenting er lovlig hvis det ikke står stempla i vognkortet, og for å få det stempla der må du ha TUV godkjent senkesett, eller ha en god gammal skrivemaskin å skrive sjøl, hehe :D

hehehe... offf.. hmm... jeg lurer også på om det er lov til og foreksempel la bakvinduet være helt sort , at det ikke går ann og se igjenom det uansett.. "vist det er malt" eller noe sånt.. om det er lovlig? vist man tar vekk midspeilet..

lissom , man ser jo like mye som en pickup , eller lastebil sjofør....

var oppe på statens veigvesen og undersøkte om det var lov.. for meg virka det som et lite smutt hull i regler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men mente de hadde noe med størreslen på speilene å gjøre. På alle biler jeg har sett som ikke kan se ut bakruten er det store speil. Men vet ikke hva grensen er. Er jo ganske store speil på Ascona C så kan godt hende det går helt fint :op

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men mente de hadde noe med størreslen på speilene å gjøre. På alle biler jeg har sett som ikke kan se ut bakruten er det store speil. Men vet ikke hva grensen er. Er jo ganske store speil på Ascona C så kan godt hende det går helt fint :op

ok... kansje jeg skulle undersøke med statens veivesen i arendal er noe herk og få hjelp når det gjelder regler og sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Det kommer litt ann på hvilket biltilsyn man er på, alle tolker loven forskjellig..

Men angårnde den motoren,sjekk luftfilter,tenning og om registere står sett i første omgang. når du har gjort det gi beskje.

det skal jeg gjøre.. ikke så lett og gjør det når bilen står langt vekk fra meg (grunnet en kamerat av meg går over bilen ved rust / skifting av deler) for og få den eu godkjent... =).. men når jeg får bilen tilbake så , skal jeg gjøre det som har blitt sagt:)

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider