Gå til innhold

så på golf1, har noen tekniske spm ( fusking osv...)

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Hei! var å så på en golf 1 i dag, 1978 mod, 1.6l og har noen spm.

-For det første gikk den dårlig på tomgang ( ristet endel, har vel kanskje noe med regnet å gjøre,eller justeringsskrue på forgasser/gasswire ?). stoppet ikke

-Fusket litt på tomgang ( forgasserrens på boks?)

-Når jeg kjørte etter en fartsdump i 2.gir ( på lavt turtall) så hakket/hoppet den litt ( røska godt,som om den gikk ut av gir og gikk inn igjen,eller som om motorkraften sviktet litt)

-viftereima skrek ( den var visst litt for "tynn" i forhold til reimhjul)

Er dette noe farlig, dyre reparasjoner eller er det snakk om litt småting ( plugger/forgasserrens osv)

- km. telleren går bare til 99`, hvordan kan jeg vite at den bare har gått 116` som han sier?

Er dette et greit kjøp for 7000,-?

skal se på bilen torsdag eller lørdag igjen, vil gjerne ha noen svar innen da.....

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dyrt, kanskje ikke for den bilen, men for min lommebok ;)

Hvis denne "hakkingen" i aksen på 2. gir har noe med girkasse å gjøre så kjøper jeg den ikke, finnes mange 2`ere som er småpene ( rustflekker og slitent interiør) med km.stand på 200`som du får under 10...

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangen må nok justeres, bytte av viftereim(skriker den må den strammes/byttes, må da finnes viftereim som passer den???)

km er meget vanskelig å fastslå, hvor mange eiere etc har bilen hatt? er gankse sjelden med en så gammel bil som har gått så lite.

er bilen hel og fin ellers, ville jeg gått for den. en byttemotor til golf 1 koster ikke stort uansett så.

alizee_dance_real.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henning_dt85

-viftereima skrek ( den var visst litt for "tynn" i forhold til reimhjul)

Er dette noe farlig, dyre reparasjoner eller er det snakk om litt småting ( plugger/forgasserrens osv)

Jeg tror ikke det hjelper viftereima noe og bytte plugger eller rense forgasser.... :)

Jeg hadde kjøpt den for 7.000,- om jeg hadde hatt penger der og da og bilen stod bare og venta.

Virker ikke som noe ekstremt alvorlige "feil" og kan fikses lett.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000 for Bauers Golf er faen så mye billigere enn 7000 for den slitne fuskebilen! Tipper at du i løpet av de første par-tre ukene har måttet legge ut 5000 på den du har vært å sett på.

Jeg har hatt to einsere, og det eneste jeg kan si med 100% sikkerhet er at de krever vedlikehold. Med en gang du har fikset noe, er det en annen ting som krever oppmerksomhet. Ikke alltid like dyrt, men det skal fortsatt gjøres.

Ikke kjøp gammel Golf som ikke har minst 1. år igjen før EU kontroll! Da er det stor sannsynlighet for at den varer litt lenger.

Dessuten kjøper man ikke 1.6 gasser når man får 1.8 GTi for nesten samme prisen....

Fin bil Bauer! Einser for ever! :)

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TiNy

12000 for Bauers Golf er faen så mye billigere enn 7000 for den slitne fuskebilen! Tipper at du i løpet av de første par-tre ukene har måttet legge ut 5000 på den du har vært å sett på.

Jeg har hatt to einsere, og det eneste jeg kan si med 100% sikkerhet er at de krever vedlikehold. Med en gang du har fikset noe, er det en annen ting som krever oppmerksomhet. Ikke alltid like dyrt, men det skal fortsatt gjøres.

Ikke kjøp gammel Golf som ikke har minst 1. år igjen før EU kontroll! Da er det stor sannsynlighet for at den varer litt lenger.

Dessuten kjøper man ikke 1.6 gasser når man får 1.8 GTi for nesten samme prisen....

Fin bil Bauer! Einser for ever! :)

15k for en ombygget einser er mye spør du meg.... bilen er fortsatt en 79 modell

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså nitewlkr... Du mener det er for dyrt....

Du er en av de med mest kunnskap om VW generelt her inne, og jeg har i løpet av de siste par årene på forumet lært mye av deg, og skal ikke påstå at du tar feil.

Men denne gangen er jeg litt uenig med deg. Jeg solgte en 84 mod einser 1.8 GTi i rom-jula for 15.000.- til lillebroren til en kompis. Hadde jeg skulle solgt den til noen andre ville jeg fort tatt 20.000.- Det pga. den var nettopp EU godkjent og hadde noen grom-deler - bl.a. Gule justerbare koni.

Det er grenser for hvor lite en bil kan bli verd, og er den brukbart vedlikeholdt og entusiastbil slik fine Eins'ere er holder den fort verdien. Selger du bilen et år eller to etter at du kjøpte den kan du få igjen akkurat det du gav, eller til og med mer i tilfeller der du har oppgradert noe.

12.000 for en pen GTi som er EU-godkjent og ikke bare en eneste stor rustflekk synes ikke jeg er for dyrt.

Og dessuten kjøper man ikke Golf II når man kan kjøpe Golf I... :)

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å rakke ned på eller noe sånt men en kamerat og jeg var å så på golfen til bauer..

den er ganske sliten(understellet trenger full overhaling) og gikk ganske dårlig i forhold til andre GTi'er jeg har kjørt før/sittet på med før.

så prisen var noe høy spør du meg, men for all del, kan bli bra med endel timer mekk + noen kroner.

alizee_dance_real.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider