Gå til innhold

Noen andre som har en Granada i beige?


avz

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det var vel ikke en veldig uvanlig farge. Men har ikke sett så mange biler i den fargen på noen år, kansje det var en dårlig lakk, og de flerste bilene i den fargen har rustat bort?? Ikke veit jeg.. Men fargen begynner vel å bli skjelden ja =)

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er min første bil. Og mye følelser ligger i den bilen, på godt og vondt..

 

Så det er ikke så lett å selge den. Men samtidig er det ille at den bare skal stå der. Jeg har ikke hatt tid til å gjøre det jeg har hatt lyst til å gjøre med den. I tillegg har jeg ikke plass til verken bilen eller til å gjøre noe.

 

Har da hatt tanker om at det hadde vært bedre for bilen og komme i et annet eie hvor den ville bli tatt vare på og fixa opp.

 

Det er rustsveising og overhalling av drivverk som er de største jobbene.

 

Som sagt en sjelden Granada. Det er ikke mange sånne '81-modeller igjen. I Larvik og omegn har jeg kun sett 2 i tillegg til min egen. Originalt på den siste L-en før den "nye" kom i '82 er: Ghia/GL-lister på fangerne, sorte speilhus og GL-velur-interiør med digg midtarmlene. Jeg vil si at dette interiøret er noe av det peneste Granada har hatt.

 

Hvis jeg bestemmer meg for å selge den, tar jeg ikke mindre enn 5 for den.

 

For meg er den verdt mer, og håper den blir mye verdt for en eventuell ny eier.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

HELT totalt uaktuelt å selge den likevel.

 

Har blitt lova 66%, låve-plass til vinterlagring. Håper jeg får den lille plassen go-bilen trenger!

 

Har lenge ikke fått start på den. Men plutselig så fant jeg ut at min jalla-kobling på batteriet ikke var god nok. Det gnistra når jeg prøvde å starte den... da fant jeg ut at jeg måtte få til noe bedre. Har nemlig bytta batteri, til rund-pola. Kjøpte noen gyldne-polsko og bilen starta på første vri (på nøkkelen altså;)

 

Måtte bare ta den en tur rundt boligfeltet her. Det var en nytelse, både for meg og for bilen! Blei så glad:)

 

Lot den stå og bli god og varm før jeg satte den tilbake med topphatt over, i kjempe-håp om at plassen blir min!

 

Lenge leve Granada!! :)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Endelig er Granadan i hus! :)

 

Det var godt! Føler bare litt på en ting. Uka før jeg fikk plassen, var det tørt og fint ute, med andre ord, helt idylliske forhold å kjøre den på. Men neida, vi drøya ei uke og snø og salt kom tilbake. Kjørte jo ikke så veldig langt da, men føler litt på at litt salt har fått festa seg og kommer nå til å "godgjøre" seg fram til våren. Fikk ikke sjans til å spyle av den før jeg satte'n inn:(

 

Jaja. God Jul og godt nytt år alle sammen!:)

 

Håper andre passer godt på Granadane sine;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

hjemmeigjen.jpg

Nå har jeg fått min kjære Granada hjem igjen! :) Det var nesten litt uvirkelig-har vært så lenge uten, men det var helt fantastisk å kjøre den igjen. Den gikk overraskende pent og bra. Den startet til og med på første forsøk etter å ha stått i 4 og en halv måned!

 

Det vi skal igjennom nå videre fremover er å:

· smøre opp mellomakslen, må kanskje bytte den ettersom den jamra seg et halvt år før jeg avskiltet den. Jeg må innrømme at jeg har ikke liggi så mye under Granadan min, men jeg trur ikke det er ledda som er tørre, mener at det er et lager en halvmeter bak kassa som klager.

 

· bytte/tette varmeregisteret. Høsten 2002 dampa kjøleveska inn i bilen. Problemet løst med radiatortettningsmiddel. Det samme skjedde senere på vinteren. Jo vi putta på enda mer seig tettningsguffe! Veldig dumt. Resultatet blei at motoren gikk et hakk varmere enn det den gjorde før. Så jeg må ta en rens av kjøle systemet.

 

Etter det tenker jeg at jeg bytter til litt dyrere olje en flott og billig CD-cardic halvsyntetisk olje.

 

Som du skjønner så har jeg veldig dårlig samvittighet til denne bilen. :(

 

Til slutt... bilhold tar jo aldri slutt.. men det siste punktet på denne lista er rust-sveising. På kanalen like foran bakhjulet er det begredelige forhold, dessverre. Håper jeg skal få fixa det, at det ikke er blitt for ille.

 

Jeg får heller utvide med ny plan etter jeg har kommet et stykke på vei. På våren 2002 kjøpte jeg jo en 2.8i som jeg hadde tentk å sette i, men den var langt ifra komplett og diverse pakninger var gått og det blei for mye strev for en som ikke gjorde mer en høyst nødvendig med bilen, som du skjønner av avhandlingene ovenfor. Jeg var derimot veldig flink til å vaske den da, utvendig som innvendig!

 

Men da skal jeg avrunde skrive-skravla mi og lykke andre til med vårpussen! Ha en strålende helg!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tar vare på Granadan.. Jeg har satt min tilsalgs nå fordi jeg får dårlig samvittighet for at jeg aldri får gjort noe som helst på den.. Den står bare å ruster ned..

 

Men den har vel stått tilsalgs noen uker nå uten at det har meldt seg noe særlig med interesse på den.. Så hvis ingen kjøper den for jeg vel beholde den som laaaangtidsprosjekt.. Også heller kjøpe meg en bil når jeg får lappen som jeg kan bruke midlertidlig mens jeg fikser opp Granada'n imens..

 

Men får vel bare se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var da leit å høre. Hadde jeg hatt 10 lapper for handa, ville det nok blitt en Hortenstur ja, men den gang ei.

 

Hva er det du ikke har kunnskap til da? Hva er galt?

 

Jeg har skrudd ut mellomakselen idag jeg, og fant ut at det var det første leddet etter kassa som var årsaken til den mystiske lyden når jeg rygga. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det enda. Har lite tru på at noe olje kommer ordentlig til der og at den blir der i noen omdreininger.. Skal høre med Ford-eksperten!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår