Gå til innhold

Noen andre som har en Granada i beige?


avz

Anbefalte innlegg

Huff, det var da leit å høre. Hadde jeg hatt 10 lapper for handa, ville det nok blitt en Hortenstur ja, men den gang ei.

 

Hva er det du ikke har kunnskap til da? Hva er galt?

 

Rust.. Det er ingen rusthålk, men det er rust der som må fjernes.. Og for å få gjort det trenger man enten kunnskaper eller penger. I og med at ikke har noen av delene så går det dårlig. Og blir bare for dumt at den skal stå der.. Så bort skal den.. Har satt den til 10.000, men hvis du kanskje er interessert kan du jo bare komme med et bud på PM.. Hehe.. Også er det litt annet småfiks på den.. Du trenger ny luftbelg(hull i den som står på) som ikke er dyr, men kan være litt vanskelig å få tak i.. Og bensintanken må byttes.. Står forgassertank er nå (skvulp skvulp) men 2.8i tank følger med..

 

Men en ting er sikkert.. Jeg kommer til å savne den bilen der..

 

Lykke til med mellomakselproblemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mineral olje er mer en godt nok.

 

Halv syntetisk, beste fra begge deler, tynn, men har enda mineral oljens egenskaper.

 

Syntetisk = Pissvann du bare briuker på helt nye motorer.

 

Gamle motorer skal IKKE ha syntetisk. Det blir alt for tynt

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var da leit å høre. Hadde jeg hatt 10 lapper for handa, ville det nok blitt en Hortenstur ja, men den gang ei.

 

Nå er den satt ned til 6000.. Så hvis du har 6000 for handa så er den din :p

 

Får ikke lov å ha bilen der den står nå noe særlig mere enn slutten av denne uka.. Så da må jeg kvitte meg med den fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her igrunn.. Nesten frista til å komme bort og se på den en tur jeg.. Hvor ille er det med rusta lissom?

 

Hehe.. Tja.. Det har nok blitt endel.. Men fortsatt sånn at det ikke er noe problem hvis man kan sveise litt.. Larvik - Horten er jo ikke lange turen.. Er bare å ringe hvis du tar en tur så kan du heller se selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har dessverre ikke fått gjort noe med Granadan. De dagene jeg har avsatt til å jobbe på bil har det regna og bare vært ufint vær. Så det lille jeg har fått gjort med bil har blitt Rekorden. Den står inne. Granadan ute. Noen mener sikkert jeg er pyse som lar været styre meg, men jeg gidder ikke.

 

Fant noen bilder da:

Ser ut som en 4x4 Granada;)

dsc04532.jpg

 

dsc04533.jpg

 

Rygget oppa plenen, et hakk høyere en gårdsplassen, og jekket bare foran.

dsc04534.jpg

 

dsc04535.jpg

 

Mellomaksel ute.

dsc04536.jpg

 

dsc04537.jpg

 

Løen eksos. Fryktelig trangt å få skrudd ut det midtre lageret.

dsc04538.jpg

 

Det var det. Lenger har jeg ikke kommet. Finni lyden i første ledd. Ikke finni noe ny aksel. Overhalling av ledd koster bare kr 1800 i Oslo lissom, så...trur vi finner en brykt "ny" en jeg;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten oppdatering. Jeg har fått av den elendige eksosen og satt opp den nye mellomakselen. Den "nye" har gummi førsteledd isteden for universal-ledd. Gummien var faktisk nesten ny også, så nå håper jeg det blir en ny bil:) Må bare få tak i noe eksos. Har foran og bak, bare det "lille" midtre stykket jeg trenger. I hel stand, ikke nødvendigvis nytt. Får se hvordan det blir. Bra lyd i kjærra akkurat nå i alle fall!;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår