Gå til innhold

Hvordan man ser forskjell på G60 og 239mm bremser(for dummies)

Ranger emnet

hfracing

Anbefalte innlegg

Originally posted by TheFANATIC

bakbremser? ser du ikke at stotdemperfestet er det samme på begge? Men jeg trodde gti ihvertfall hadde ventilerte skiver. Det der ser ut som cl-bremser.

ja,når du sier det så...ser jeg vel det ;)

kikket bare på selve skivene jeg. og,det var ihvertfall ventilerte skiver på 16v'en min. ikke var de 239mm heller. 254 eller.no sånn,tror jeg.....? vel vel...møkkabremser uansett ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok frambremsene ja, men fra en "ikke gti" modell. eneste forskjellen er noen få mm tykkere skive og noe som skal se ut som ventilering imellom.. trenger ikke bytte caliper engang for å få ventilerte 239mm på CL golfen(testa). saken er , og pointet mitt, er at alle de som raser rundt i sin golf , gjerne gti osv har skikkelig underdimmensjonerte bremser...

spess på orginal 16v sånn som min var(239mm opp til en gang i 88 tror jeg, da ble det 256mm, samme som passat)..

de holder ikke mye de bremsene på hard kjøring.. ;) stoler mer på G60 delene jeg ;)

men ja, skiva på de små der er så liten at jeg også stussa når jeg så det bildet "faen, hva er det greiene der liksom... "

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke gromt. men mye bedre.. med litt dimm på sakene..

ikke no bra bilde, men man ser ihvertfall skiva som en stor blank greie inni felgen ;)

hele denne posten er jo egentlig bare for å latterliggjøre total underdimmensjonering av bremser. og at mange ikke bryr seg et sekund med å bytte til bedre saker. selv om de bytte til fet motor.. så en på vacn treff.. fet bil og sånt. men med 239mm skiver og VR6.. haha.. det blir for fumt.. tenker ikke folk på at det skal være nogenlunde tryggt å kjøre med?

post-138-13804850641783_thumb.jpg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

er ikke gromt. men mye bedre.. med litt dimm på sakene..

ikke no bra bilde, men man ser ihvertfall skiva som en stor blank greie inni felgen ;)

hele denne posten er jo egentlig bare for å latterliggjøre total underdimmensjonering av bremser. og at mange ikke bryr seg et sekund med å bytte til bedre saker. selv om de bytte til fet motor.. så en på vacn treff.. fet bil og sånt. men med 239mm skiver og VR6.. haha.. det blir for fumt.. tenker ikke folk på at det skal være nogenlunde tryggt å kjøre med?

Hehe bra poeng:D

Har selv nå fått slikt inn i hus så da får jeg forhåpentligvis overdimensjonerte bremser til våren...

litt fett å komme med samme dim bremser bak som de fleste poloer har foran:cool:

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider