bakk1 Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Jeg har vurdert og sette inn en sånn strupe ventil mellom turbo og Wastegateklokka, for og justere turbo trykk enklere og siden det ikke går så veldig høyt på bare og juster staget, http://www.midtnorskgatebil.com/uploads/turbotrykksreguleringkit.jpg Link til et sånt sett, koster kr. 400,- Siter Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat) x MB 300ce 91/94mod. Sportline x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50 Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 er jo helt kurant det. har det selv jeg. er jo bare en ventil som slipper ut noe av lufta som skal til wastegateklokka så den "tror" turboen lader feks 0.3 bar isteden for 0.8 som den i realiteten gjør, og stiller acutator-staget derreter. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Har du "fabrikkturbo" som ikke er oppgradert, så vær vennlig å ikke lad' mer enn 1->1.2bar, etter det blir det fort dyrt! Pakninger & til slutt hele turboen blir gåen. Bruk gjerne lengre slanger, så du kan ha den justerings-skruen i hanskerommet :) Er helt ok å ha det, skal ikke gjøre noe skade... Pass på tenningsbank, suppe/luft-blandingsforhold++ Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 funker å justere opp på alle turbomotorer på den måten? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 ja, alle med intern wastegate som har slange mellom turbinhus og wastegaten kan man justere på slik! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 ja, alle med intern wastegate som har slange mellom turbinhus og wastegaten kan man justere på slik! ja til trykkvakta eventuelt kobler inn. Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Kjøp heller en bedre/strammere wastegate. Koster ikke noe særlig mer... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 .....Men best av alt!: Juster staget på wastegate'n til der motoren/bilen går best, og la den stå! Da slipper en alt bryet med å skru opp og ned og opp og ned...+at man slipper å kjøpe den "trykksregulatoren"... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 sant det, men da må en ha en wastegate som greier å gi det trykket en vil.. Noen biler har altfor slappe wastegater og det ender med at en nesten stenger ventilen helt pga at staget blir strammet altfor mye. Personlig så kjøpte jeg en -34 actuator av krb trading og ble super fornøyd med den. Minuset er at en ikke får under 1 bar ladetrykk v fullgass pga strammheten..:) Men man burde kanskje gå for en -31 eller kanskje enda ett hakk lavere.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 men hva er fordelen med en strammere wastegate i forhold til en pysventil? Kan ikke helt se forskjellen på en wastegate som tror den får 0.5 bar som egentlig er 1 bar og åpner like mye\lite som en strammere wastegate som faktisk får 1bars trykk... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 du får ringe krb trading eller andre motortrimmere så får du rett svar. Jeg har prøvd begge deler så jeg vet hva som er best. Minus med strypeventil er at du begrenser luftstrømmen i slangen og det gjør hele systemet "tregere". Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Originally posted by Nox men hva er fordelen med en strammere wastegate i forhold til en pysventil? Kan ikke helt se forskjellen på en wastegate som tror den får 0.5 bar som egentlig er 1 bar og åpner like mye\lite som en strammere wastegate som faktisk får 1bars trykk... Jeg lurer også på hva som er fordelen med strammere trykklokke i forhold til pysventil? Å korte stanga på original trykklokke er som nevnt en dårlig løsning fordi wastegaten aldri vil åpne skikkelig som resulterer i skjenende ladetrykk ved fullast :eek: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.