Gå til innhold

Hvor lurt er det og ha strupeventil?

Ranger emnet


bakk1

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert og sette inn en sånn strupe ventil mellom turbo og Wastegateklokka, for og justere turbo trykk enklere og siden det ikke går så veldig høyt på bare og juster staget,

 

http://www.midtnorskgatebil.com/uploads/turbotrykksreguleringkit.jpg

Link til et sånt sett, koster kr. 400,-

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du "fabrikkturbo" som ikke er oppgradert, så vær vennlig å ikke lad' mer enn 1->1.2bar, etter det blir det fort dyrt! Pakninger & til slutt hele turboen blir gåen.

 

Bruk gjerne lengre slanger, så du kan ha den justerings-skruen i hanskerommet :)

 

Er helt ok å ha det, skal ikke gjøre noe skade...

Pass på tenningsbank, suppe/luft-blandingsforhold++

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Men best av alt!: Juster staget på wastegate'n til der motoren/bilen går best, og la den stå! Da slipper en alt bryet med å skru opp og ned og opp og ned...+at man slipper å kjøpe den "trykksregulatoren"...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, men da må en ha en wastegate som greier å gi det trykket en vil.. Noen biler har altfor slappe wastegater og det ender med at en nesten stenger ventilen helt pga at staget blir strammet altfor mye. Personlig så kjøpte jeg en -34 actuator av krb trading og ble super fornøyd med den. Minuset er at en ikke får under 1 bar ladetrykk v fullgass pga strammheten..:) Men man burde kanskje gå for en -31 eller kanskje enda ett hakk lavere....

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

men hva er fordelen med en strammere wastegate i forhold til en pysventil? Kan ikke helt se forskjellen på en wastegate som tror den får 0.5 bar som egentlig er 1 bar og åpner like mye\lite som en strammere wastegate som faktisk får 1bars trykk...

 

Jeg lurer også på hva som er fordelen med strammere trykklokke i forhold til pysventil?

 

Å korte stanga på original trykklokke er som nevnt en dårlig løsning fordi wastegaten aldri vil åpne skikkelig som resulterer i skjenende ladetrykk ved fullast :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår