Gå til innhold

Fått et tilbud på 82Mazda 626

Ranger emnet

0ddis

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over et tilbud her..

En gammelkjørt Mazda 626 1982 mod som har gått 153 000km for 2500,-. Kjørt av gammal kjerring til og fra butikken i 16år.

Manuell chock og greier..ikke engang seler i baksetet :P

Bilen er ellers grei og motorrommet er STRØKENT.

Er det noe typisk ved disse bilene som jeg burde vite om? Starter de lett på vinterstid? Andre ting?

Jeg har regna på det og til sammen blir det kostenes nesten 11 000kr å få den på veien, med skyldig årsavg, eu og forsikring.

Er det verdt det? Skal være en bil jeg har til neste sommer..

Er i sterk tvil...!

Mvh

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bakhjulstrekk på den? Hvis ikke, så dreier det seg nok om 626 82-87. Dette er jo en bra og driftsikker modell, er faktisk ingen spesielle svakheter. De starter alltid disse! Rust burde jo sjekkes, da. I hjulbuer og støtdempertårnet. Ingen sikkerhetsbelter i baksetet? Jøss..:eek:

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Er det bakhjulstrekk på den? Hvis ikke, så dreier det seg nok om 626 82-87. Dette er jo en bra og driftsikker modell, er faktisk ingen spesielle svakheter. De starter alltid disse! Rust burde jo sjekkes, da. I hjulbuer og støtdempertårnet. Ingen sikkerhetsbelter i baksetet? Jøss..:eek:

Det er akkurat før "overgangen" så det er av den gamle versionen. Altså BAKhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha det på det rene: Denne bilen er beregnet for min del til å vare 1 års tid...til jeg er ferdig med skolen....det er rust i hjulbuene, men ikke så mye så at den ikke går gjennom EU.

Det jeg tenker på egentlig er om det er en bil jeg kan stole på? Jeg jobber på verksted hele dagen (Vk2 Bilelektro) så å vedlikeholde den skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 626 er en bil som er kjent for å være blandt de tryggeste kjøpene man kan gjøre. Den modellen du snuser på, er ikke kjent for å være noe unntak. Tror absolutt den kan gjøre jobben. :)

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider