Gå til innhold

Vinter(drifte)bil..

Ranger emnet


Drift Addict

Anbefalte innlegg

Yess.. Da har man blitt eier av en Ford Sierra 2.0 l iS. Da er jeg klar for vinteren!!

 

Vet noen om det går an å få tak i en diff sperre til disse? Koster det mye penger er det ikke aktuelt, tenkte kanskje en tidligere modell av taunus/granada osv hadde en diff som passet?!?

 

Og ja,- det går an å sveise. Men det kan bli slitsomt i lengden, for ikke å nevne all neglebitingen dersom dama skal låne den en tur..

 

Noen andre som har kjøpt seg lekebil til vinteren?

Jeg er som sagt klar,- ypperlig anledning til å øve seg på vektforflyttning og få koordinert ratt/gir/pedaler på et vettugt sett.

 

Practice makes perfect.. Bring it on!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker, fungerer ypperlig dersom det regner også :D

 

Mangelen på diff sperre gjør at man ofte må gi drivlinjen et lite rykk ved å trå til clutchen, og hvis man er sta så blir det en del "jokking"..

 

Eneste problemet hittil er et utløserlager til clutchen som tok kvelden. Fatte og begripe, da en kompis og jeg delte på å leke hele kvelden. Merkelig det der. Men nå sitter det en flunkende ny clutch på plass,- og til helga er det meldt snø :eek:

 

Best å handle inn en ekstra clutch. Og kanskje noen drivknuter?!?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra tåler mye bank. Dessverre er det en elendig bruksbil på vinteren, og man står fast bare en ser stygt på den ;)

Vil nok bli vanskelig å få tak i diffbrems, men man sladder nesten like lett uten, ihvertfall når man kommer opp i litt fart.¨

Uansett får du ta deg en tur til langsvingen i ski i vinter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

Takker, fungerer ypperlig dersom det regner også :D

 

Mangelen på diff sperre gjør at man ofte må gi drivlinjen et lite rykk ved å trå til clutchen, og hvis man er sta så blir det en del "jokking"..

 

Eneste problemet hittil er et utløserlager til clutchen som tok kvelden. Fatte og begripe, da en kompis og jeg delte på å leke hele kvelden. Merkelig det der. Men nå sitter det en flunkende ny clutch på plass,- og til helga er det meldt snø :eek:

 

Best å handle inn en ekstra clutch. Og kanskje noen drivknuter?!?

 

Sant det der ja! ;) Hehe,må bytte clutch og drivknuter selv nå,har sett sine beste dager...! :) meldt snø til helga?'? Helt rått i tilfelle!!:cool: :D

Run your fingers over my car,and

I`ll run my car over your fingers!

 

Sierra

 

Cosworth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet jeg ser med å sveise diffen, er at man får aldri clutchet dersom man er tvunget til å avbryte lekingen litt plutselig. Begge hjula går jo likt, så er man ute og seile, så er det liten vits i å kline inn clutchen og forvente at bilen skal dra seg inn. Kan vel samenlignes med å ha litt motorbrems på bakhjula, uten å få clutchet. Sikkert ike noen krise, men allikevel.. Det er tross alt en bil som skal brukes nesten hver dag! Andre trivielle ting sånn som at bajhula kommer til å slites fort, og at det blir litt vanskelig å parkere i Oslo City Parkeringshus, det er jeg villig til å se bort ifra :rolleyes:

 

Noen som vil dele erfaringer her?!?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig,vurderer sterkt å sveise diff selv,uansett hvis det ikke blir før vinteren kommer(som jeg tviler litt på) får jeg ta det på nyåret... Får jo lekt meg uansett da,både ved regn og ved snø! :cool: kult er og blir det! ;)

Run your fingers over my car,and

I`ll run my car over your fingers!

 

Sierra

 

Cosworth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Veronica

Enig,vurderer sterkt å sveise diff selv,uansett hvis det ikke blir før vinteren kommer(som jeg tviler litt på) får jeg ta det på nyåret... Får jo lekt meg uansett da,både ved regn og ved snø! :cool: kult er og blir det! ;)

 

Dame som drifter :) Artig. Hadde vært tøft med noen aktive jentedriftere. Nå er det ikke så mange aktive samla driftere i Norge av noen kjønn enda da. Men det ordner seg vel etterhvert håper jeg.

 

Jeg har kjørt med Sveisa diff siden April. Har vel kjørt 16000km. Den første diffen knakk etter 10000km, den knakk ikke i sveisen, men rett utenfor. Så jeg fikk permanent enhjulstrekk, så satt jeg inn en annen brukt diff som jeg sveisa fra en delebil. Den røyk vel nå for et par dager siden. Så nå har jeg permanent enhjulstrekk igjen. Nå pensjonerer jeg den grå bimmern min som driftebil. Så nå setter jeg bare inn en slitt lammeldiff som jeg har liggende.

 

Men å drifte med sveisa diff syns jeg er helt konge. Jeg syns det var bedre enn 25% lamell diff som jeg hadde (før den tok kvelden), sikkert bedre med diffbrems hvis den er litt mere enn 25%.

 

Å kjøre med sveisa diff er ikke noe problem egentlig. Bortsett fra at det ser ut som at BMW diffene mine ikke tåler å bli sveisa.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så drivaksler og drivknuter har holdt, selv med litt hardkjør på tørr asfalt? Hva med hjullager?

 

Jeg heller mot sveisa diff.. Gi meg den siste dytten, si at det er kult og at jeg ikke kommer til å angre!!!!

 

Si det!! Si det!! Noen må fortelle meg hvor sinnsykt fett det er sånn at jeg blir skikkelig gira og bare løper avgårde for å sveise den pokkers diffen og glemmer å tenke på at det kanskje ikke alltid er like kult fordi jeg blir skikkelig gira og får lyst til å leke og så bare skjer det sånn helt uten at jeg egentig fikk tenkt meg om babyhmm?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

Så drivaksler og drivknuter har holdt, selv med litt hardkjør på tørr asfalt? Hva med hjullager?

 

Jeg heller mot sveisa diff.. Gi meg den siste dytten, si at det er kult og at jeg ikke kommer til å angre!!!!

 

Si det!! Si det!! Noen må fortelle meg hvor sinnsykt fett det er sånn at jeg blir skikkelig gira og bare løper avgårde for å sveise den pokkers diffen og glemmer å tenke på at det kanskje ikke alltid er like kult fordi jeg blir skikkelig gira og får lyst til å leke og så bare skjer det sånn helt uten at jeg egentig fikk tenkt meg om babyhmm?

 

Det er sinnsykt fett å drifte med sveisa diff. Jeg vil påstå at det ikke er vanvittig mye bedre med skikkelig diffsperre. Innerste hjulet slipper jo lett. Lett å få ut baken før svingen. Men ikke kunstig lett. Det blir ikke sånn at rævva slipper i tide og utide på landeveien hvertfall. Du vet alltid hvor mye diffen kommer til å sperre, forutsigbar. Lamelldiffen min begynte å svikte litt liksom. Drivaksler og Drivknuter har ikke vært noe problem. Den ene drivakselen skrudde seg litt løs fra diffen. Men det var jo bare å stramme. Det blir jo store krefter som prøver å skru løs ting med sveisa sperre. Knutene tror jeg også har klart seg. Har ikke merket slakk i de. Gummiforingene i bakstillinga har blitt fort slitt. De var ikke bra. Men de har blitt endel værre. Nå har jo BMW monster gummiforinger overalt under bilen på absolutt alt. laget i Seigmenngummi, så med litt mere normal bil med mindre gummiforinger vil det kanskje ikke bli så stort problem. Hvis du har delt mellomaksel med gummi opplagring på midten har det lett for å ta kvelden når man drifter og har jeg funnet ut. Byttet to ganger.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Veronica

Enig,vurderer sterkt å sveise diff selv,uansett hvis det ikke blir før vinteren kommer(som jeg tviler litt på) får jeg ta det på nyåret... Får jo lekt meg uansett da,både ved regn og ved snø! :cool: kult er og blir det! ;)

 

hehe....jenta si det ! Eller jenta mi det ! :D

 

ps: Hans: Hu er veldig flink også...:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår