Gå til innhold

Vinter(drifte)bil..

Ranger emnet


Drift Addict

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal forhøre meg, var forøvrig ute i går og luftet forden med en felles bekjent av oss som kartleser. Funker forsåvidt greit.. Sånn rent bortsett fra at de eneste notene jeg får er: "...og så gir du flatt jern her. Sånn ja, hold flatt..." osv osv..

 

Men det er helt klart resepten på underholdende kjøring, og et par tre ålreit greie tilbud ila kvelden helpme

 

Men det er klart, han er ikke kjent for å slippe gassen i tide og utide,- i grunn aldri når jeg tenker meg om. Så det er i grunn helt naturlig at jeg skulle følge hans gode eksempel, med et brøkdel av talentet.. Og så fikk jeg kjeft for overdreven venstrebremsing.

 

Øve,- øve,- øve,- øve!!!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår felles bekjent skulle ikke mot all formodning være hissig og blond vel? da forstår jeg iallefall notene.. hehehehe, på rudskogsprinten gikk jeg banen med han og der var det: full gass her-hent mer fart der-mer gass dit-hold gassen her osv.. hehehe, må legges til at når vi prøvde gikk det ikke, så vi tok det hele som driftetrening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animation8.gif

 

Bruker Cherokee jeg. Så lenge det ikke er for mye grep (minst våt asfalt) går det greit, ellers er den litt høy og har litt mye automatkasse. Det som er litt kjekt på vinter'n er at når jeg går tom for rattutslag napper jeg bare inn firehjulstrekket, retter opp og drifter wrc-style ut svingen :)

 

Et tips til volvoeiere er at volvobakaksler (usikker på om det gjelder alle, eller bare 1031) er samme som Dana 30, som er det jeg har foran i jeepen min. Denne finnes det masse kule sperrer til, selv har jeg Powertrax No-slip bak, dette er en mekanisk dings som låser med en gang et hjul slipper, men lar ytterhjulet trille ved normal svingkjøring. Kjekk dings for sladding som går an å lukeparkere med også.

 

Amund,

http://www.bilbygging.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår