Gå til innhold

Fra trommel til skiver?

WhipeOut

Anbefalte innlegg

mmh, er da bremserør bak til trommlene dah?

er vel bare å ta utgangspunkt i en likedan primera med skiver bak.

sånn helt uten at jeg noensinne har gjort dette, så tipper jeg på at man trenger 2 calipere, 2 skiver, bremseklosser, festebrankettene til caliperne(bremseklo). bremserørene og bremseslangene kan hende man må bytte.

kan hende man må bytte hele navet/spindelen bak.

men alt dette er bare tipping da.

må jo være noen her som har gjort dette?

og btw, hva slags primera som har tromler bak? trodde alle hadde skiver. til og med 1,6L 96 SRi har jo det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

og btw, hva slags primera som har tromler bak? trodde alle hadde skiver. til og med 1,6L 96 SRi har jo det

Er kun SRi som har skiver bak av 1.6ene, de andre har tromler. Og skifting tror jeg vil være en dyr affære, en kalipperdings (tror det var det) koster 1600kr når jeg hørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jap_Power

Tipper det er en "1997 Nissan Primera GX 1,6 16v (Rød P11)" ?

Good one!! ;)

Har alle P11 som har større enn 1,6 engine skiver bak? Da kan det jo umulig være problematisk å finne en vrakbil som har dette i orden? Tenkte på å skaffe hele greia fra en delebil og skru det rett over.

Men er det noen som vet hvordan det blir med kobber rør bak til kaliperen?? Må jeg legge opp nye eller bruker trommelen det samme?

Har ikke muligheten til bukk noe sted, så hvis noen har sjekket hvordan det er lagt opp, så ville det vært flott!!!

Thanks!

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider