WhipeOut Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Hvor mye arbeid er det å skifte fra trommelbremser til skiver bak? Trommel er ikke så veldig, hva skal jeg si, pent? Hehe... Thanks... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 kan vel kanskje bli litt arbeid, da du må ha noe som fører bremseveske til calipperene bak.. bøye til kobberrør eller noe.. Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 mmh, er da bremserør bak til trommlene dah? er vel bare å ta utgangspunkt i en likedan primera med skiver bak. sånn helt uten at jeg noensinne har gjort dette, så tipper jeg på at man trenger 2 calipere, 2 skiver, bremseklosser, festebrankettene til caliperne(bremseklo). bremserørene og bremseslangene kan hende man må bytte. kan hende man må bytte hele navet/spindelen bak. men alt dette er bare tipping da. må jo være noen her som har gjort dette? og btw, hva slags primera som har tromler bak? trodde alle hadde skiver. til og med 1,6L 96 SRi har jo det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Tipper det er en "1997 Nissan Primera GX 1,6 16v (Rød P11)" ? Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by sony606 og btw, hva slags primera som har tromler bak? trodde alle hadde skiver. til og med 1,6L 96 SRi har jo det Er kun SRi som har skiver bak av 1.6ene, de andre har tromler. Og skifting tror jeg vil være en dyr affære, en kalipperdings (tror det var det) koster 1600kr når jeg hørte. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by Jap_Power Tipper det er en "1997 Nissan Primera GX 1,6 16v (Rød P11)" ? Good one!! ;) Har alle P11 som har større enn 1,6 engine skiver bak? Da kan det jo umulig være problematisk å finne en vrakbil som har dette i orden? Tenkte på å skaffe hele greia fra en delebil og skru det rett over. Men er det noen som vet hvordan det blir med kobber rør bak til kaliperen?? Må jeg legge opp nye eller bruker trommelen det samme? Har ikke muligheten til bukk noe sted, så hvis noen har sjekket hvordan det er lagt opp, så ville det vært flott!!! Thanks! Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg