Gå til innhold

Cruise-kontrollen gikk amok (artikkel)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Efini

Hva med å sette bilen i fri...

Eller bare trykke inn kløtsjen.....han har sikkert prøvd alt som går ann.....eller så har han bare tenkt "kult....vi kjører noen mil med låst cruise controll så kommer jeg fortere fram":rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahah SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ pisspreik!!

at ikke bremsene dine klarer å stoppe bilen.... er jo EN stor feil!

at en cruise kontroll låser seg?..... nada. den avbrytes lett ved å trykke på gassen eller å trykke bremsa.

at du ikke kan slå av bilen fordi du ikke har nøkkel?... synd for deg..!

snakker om total MORAN! det GÅR ikke an å kjøre i 200KM/T i 200km. så åpent er det faen ikke noen sted. vhorfor klarte han plutseli å stoppe forran en bom stasjon og ikke de siste 200km?..

dusten der har driti seg ut

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

at ikke bremsene dine klarer å stoppe bilen.... er jo EN stor feil!

at en cruise kontroll låser seg?..... nada. den avbrytes lett ved å trykke på gassen eller å trykke bremsa.

Det er et godt poeng.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Men hvorfor da bare ringe purken frivillig?

Selv om historien høres meget tvilsom ut...

For at det skulle virke mer troverdig om han ble tatt i fotoboks eller lignende... kanskje...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker gasswiren på RX-7'n hang seg opp en gang på max turtall.

Måtte bare kjøre ut andre og tredje gir og begynne på fjerde før jeg fant en egnet plass til å skru av tenninga og komme meg av veien. Hadde iallefall ikke sjans til å holde igjen bilen ved hjelp av bremsene...

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var det en som påstod at det var kommet en brusflaske frem ved pedalene i bilen hans her ute. Husker ikkke om han mente at den hadde hindret brems eller økt farten, men han ble nå tatt i langt over 80 i en 60 sone. Men han slapp f*** meg unna.

Hadde det vært meg; 22år, gutt & BMW ; av med hodet og nakkeskudd.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

er jo ikke no problem å stoppe bilen selv om bilen har nøkkelkort, bare å trykke tre ganger fort på "start stopp" knappen det, så stopper den likevel :)

skal sikkert stå 20km, ikke 200km..

selv 20km i 200km/T er lite sannsynlig. det GÅR ikke... selv motorveien i frankrike er ikke så tor og åpne at du kan kjøre fritt frem.

hvis din rx7 låste gassen sin ved at wayere låste seg..... vanskelig å slå av tenninga tror du?.-

Hvorfor klarte du ikke å kvele motoren med brems?. er jo bare å sette bilen i 5 gir og bremse det?!.......

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis din rx7 låste gassen sin ved at wayere låste seg..... vanskelig å slå av tenninga tror du?.-

Hvorfor klarte du ikke å kvele motoren med brems?. er jo bare å sette bilen i 5 gir og bremse det?!.......

Når i all verden skal du sette deg ned å lese hele innleggene til folk? Jeg skrev at jeg slo av tenninga da jeg kom til et egnet sted.

Var jo ikke noen krise eller dramatisk, så da fant jeg det bedre å vente med å slå av tenninga til jeg kom til en bussholdeplass.

Du hadde vel kutta tenninga i panikk med en gang det skjedde og stått midt i veien som en idiot å kikka under panseret.. :rolleyes:

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv 20km i 200km/T er lite sannsynlig. det GÅR ikke... selv motorveien i frankrike er ikke så tor og åpne at du kan kjøre fritt frem.

de franske motorveiene er ganske søte ..

de er en Autobahn light :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Når i all verden skal du sette deg ned å lese hele innleggene til folk? Jeg skrev at jeg slo av tenninga da jeg kom til et egnet sted.

Var jo ikke noen krise eller dramatisk, så da fant jeg det bedre å vente med å slå av tenninga til jeg kom til en bussholdeplass.

Du hadde vel kutta tenninga i panikk med en gang det skjedde og stått midt i veien som en idiot å kikka under panseret.. :rolleyes:

Pass bare på å ikke ta ut nøkkelen når du slår av tenninga.... :)

(hint: rattlås)

:D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider